Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

28-105 usm vs tamron 28-70

Produkter
(logga in för att koppla)

Langsor

Aktiv medlem
Ja jag vet att ta´mronet är skarpare och ljusstarkare men nu är det såhär att jag har ett 28-105 och undrar nu om det är värt att byta eller om man ska behålla 28-105 som jag änn så länge är klart nöjd med!

Så är det värt att lägga några tusenlappar imellan och byta in eller försöka sälja mit 28-105?

behöver en lite knuff i någon ricktning!

Mvh Thomas

Behöver du den större bländaren som 28-75/2.8 ger?

Utnyttjar du ofta brännvidder runt 75-105mm på ditt nuvarande objektiv?

Begrunda dessa frågor och du lär sedan ha svaret på din fråga! :=). Personligen hade jag valt 28-75:an med tanke på att den är ljusstarkare. Men eftersom du redan äger och verkar vara nöjd med ditt 28-105 så finns det kanske ingen anledning för dig att byta..?

jo det är väll kanske lite det som är problemet vill ha ljusstyrkan men sammtidigt så använder jag väll nu när jag har det brännvidderna mellen 75-105 men hade ett 38-75 innan och kännde inte direkt att jag saknade mer tele förutom närmare 300mm då men det är en annan tråd!
Hur stor är skillnaden i bildkvalite på dessa optiker??

så saken är att jag är nog ganska sugen på ett tamron senare i framtiden när pengarna räcker tilll.

Mvh Thomas

ANNONS