Makten
Aktiv medlem
Ja, som rubriken lyder, finns det? Jag har kikat på Dell u2410 som verkar mycket bra och lagom stor, men den har sidförhållandet 16:10 som jag tycker är rätt bortkastat eftersom säkert hälften av mina bilder tas i höjdformat. Jag tittar heller aldrig på film eller spelar spel, så en skärm med 4:3-format vore nog bäst. Jag vet att man kan vrida Dellen, men det känns onödigt meckigt.
Budget är ungefär 5000:-, men jag kan tänka mig att hoppa upp ett litet snäpp om allt stämmer så att säga. Skärmen ska användas till en Macbook Pro 13", om det nu har någon betydelse, till exempel gällande tillgänglig högsta upplösning.
Skärmen bör ha ett kontrastförhållande på minst 70.000:1 och får gärna klara 95% av AdobeRGB eller bättre.
Budget är ungefär 5000:-, men jag kan tänka mig att hoppa upp ett litet snäpp om allt stämmer så att säga. Skärmen ska användas till en Macbook Pro 13", om det nu har någon betydelse, till exempel gällande tillgänglig högsta upplösning.
Skärmen bör ha ett kontrastförhållande på minst 70.000:1 och får gärna klara 95% av AdobeRGB eller bättre.