Annons

24-70 reservdel, artnr/sprängskisser?

Produkter
(logga in för att koppla)

offer

Aktiv medlem
Har ett Canon EF 24-70 L som fått sig en törn, och två av skruvarna på metallplattan som sitter mot huset har tappat fäste. Objektivet fungerar i övrigt felfritt och är skarpt.

Eftersom jag inte har möjlighet att vänta de veckor reperaton skulle ta, och anser mig ha kompetens att byta själv, försöker jag därför få tag i reservdel. Av någon anledning verkar inte Convena (försäljare av reservdelar till Canon) ha sprängskisser på denna hemma.

Jag undrar därför, finns det någon nisse där ute som har tillgång till dessa skisser, eller vet vad den specifika delen heter? Det är alltså den del som de bakre skruvarna fästs i, strax innanför yttersta metallskivan.

Alternativt om ni vet någon annan som säljer reservdelar till Canon, som kanske har sprängskiss?

Senast ändrad:
Nä precis, kunde inte hitta den där heller.

Lyckades dock få hjälp av en tekniker på Canon RCC och delen heter YG22067 fast har bytts ut till CY3-2201-200 (annat material). Dessvärre kunde inte Convena leverera i tid, beräknades ta två veckor. Canonverkstäderna får tydligen reservdelen till dagen därpå, men dom får inte sälja vidare delar till slutkund. Lämnade in objektivet som CPS-kund istället.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar