Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

20d - Tyskland

Produkter
(logga in för att koppla)

FouFoto

Aktiv medlem
Jag har försökt få tag i en Canon eos 20d i Sverige. Samtliga (Scandinavian photo, Hegethorns, Dustin, cyberphoto etc) leverantörer som jag har kontaktat har uppgivit att de får in nya hus om 1-2 månader och att det är "många i kö".

Jag beställde idag från Tyskland (ebay) via Alpa Foto en ny 20d för 1419EUR (ca 13000:) inklusive frakt. De har 28 stycken i lager.

Ge mig argument till varför jag INTE ska fullfölja min betalning!

Senast ändrad:
Avvakta nästa batch i förhoppning om att de problem som en del av husen har är fixade.

Annars är det kanon att ta det via Tyskland. Verkar vara lättare att få tag på fotoprylar där + att det blir billigare :)

/Johan

Jag gjorde detsamma när jag köpte min 10D. Var en väldans kö här i sverige... Det var det visserligen i Tyskland också. Men betalade jag i förskott så fixade de en sjysst köplats och kameran anlände efter fem dagar.

Köpet gjordes hos www.ny-camera.de
NY-camera.de är mycket seriösa enligt mig och jag återkommer gärna till dem vid nästa köp.

Beställde mitt paket från ac-foto.de - gick snabbt och smidigt. Fanns knappt ett enda exemplar av 10D när jag sökte här i Sverige men i Tyskland fanns det.

/Johan

Jag brukar vara nervös över att det ska bli problem med prylarna när man beställt från andra länder. Världsgarantin fungerar väl, men det känns lättare att lösa något sånt med en person i verkligheten, eller i vart fall på sitt eget språk.

FouFoto skrev:
Samtliga (Scandinavian photo, Hegethorns, Dustin, cyberphoto etc) leverantörer som jag har kontaktat har uppgivit att de får in nya hus om 1-2 månader och att det är "många i kö".

Dustin har 20D med 18-55 i lager.

Hmm. Konstigt att de inte upplyste mig om det. Nu är jag ju inte intresserad av 18-55 men ändå...

/Thomas *som för 1 minut sedan skickade en betalning på 12900:- för en 20d från Tyskland*

Kan berätta att min bank (För.sparbanken) har numera s k EU-betalningar. Himla käckt. Tidigare var det mer komplicerat (= dyrare) och bankerna (även mottagande bank) ville ha ganska mycket betalt för en transaktion (någon som minns?).
Nu kostar en transaktion 10:- vilket känns bra.
Kursen var 9,063 för en EUR vilket också är ok.

Garanti vid Tysklandsköp

Hur fungerar det egentligen med Canons-världs/EU-garanti? Går man till sin lokala handlare och ber dem lite snällt skicka in sin Tysklandsimporterade kamera till Canon för reparation etc eller skall man skicka den till Canon Sverige? ...

Olle

Re: Garanti vid Tysklandsköp

björneld skrev:
Hur fungerar det egentligen med Canons-världs/EU-garanti? Går man till sin lokala handlare och ber dem lite snällt skicka in sin Tysklandsimporterade kamera till Canon för reparation etc eller skall man skicka den till Canon Sverige? ...

Olle

Den gäller i hela europa så köper du en kamera i Tyskland kan du utan problem lämna in den till Canon i Sverige.

FouFoto skrev:
Jag har försökt få tag i en Canon eos 20d i Sverige. Samtliga (Scandinavian photo, Hegethorns, Dustin, cyberphoto etc) leverantörer som jag har kontaktat har uppgivit att de får in nya hus om 1-2 månader och att det är "många i kö".

Jag beställde idag från Tyskland (ebay) via Alpa Foto en ny 20d för 1419EUR (ca 13000:) inklusive frakt. De har 28 stycken i lager.

Ge mig argument till varför jag INTE ska fullfölja min betalning!

Hur gick det? fick du någon kamera? och vad blev slutpriset?

Varning för www.ny-camera.de

Jag har försökt få kontakt med företaget New York Camera i tyskland under en tid och det verkar som att de har lagt ner verksamheten. Var försiktiga om ni tänkt beställa därifrån. Web-shoppen verkar vara igång men ingen som helst respons på telefon eller epost.
Företaget verkar även ha adresserna www.nycamera.de och www.ny-camera.net.

Är det någon som haft kontakt med företaget senaste tiden?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar