Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

1D MK III minneskort.

Produkter
(logga in för att koppla)

Flightspotter89

Aktiv medlem
En del frågor runt 1Dn nu senaste dagarna, men ligger sömlös om nätterna och känns som att 1Dn är enda alternativet nästa år när jag åker till USA. Mk III eller Mk IV då men funderade på mina minnen, kör en del olika men har flest av Kingston 4Gb 133x, vet att det finns Ultra5-kort som är gjorda för 1an (Rätta mig om jag har fel) men räcker hastigheten på mina x133 för 1D MK III på 10b/s i RAW för att fullt utnyttja dem? Sitter mest i kameran det vet jag och den klarar det så klart men bra om korten orkar ta imot all info också.

Känns som att 1dn är rätt för mig då jag reser mycket och fotar mycket ute och även mycket rörelse och ibland känns min 40D som att den inte helt klarar av jobbet. Har prövat 1Dn också inom jobbet med festivalfoto och är galet nöjd med fokus, brusnivå, exponering samt kvalitén på huset! Blir det FF på 1D mk IV så köper jag nog IIIan men ett bra tag kvar så vi får se :)
 
Jag kör med ultra2 kort. Har för mig att de fortfarande är så snabba att kamerorna inte når taket - än.
/FLiP
 
Okey, då borde mina 133x räcka då! Fast köper man en kamera för 35K så kan man kosta på sig lite nya minneskort om jag behöver det för att maxa överföringen på RAW i 10 bilder per sekund.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.