Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

1D III med WFT-E2 II

Produkter
(logga in för att koppla)

Andreas S Eriksson

Aktiv medlem
Någon som har en Canon WFT-E2 II (passar bl.a. 1D III och 1D IV) som har parat ihop dem med bärbar dator och FTP-server? Har fått upp eget trådlöst nätverk för detta och kan pinga WFT:n från bärbara, men den vill inte logga in mot FTP:n.

Använder just nu FileZilla FTP-server för att det fanns en guide på Sweclockers för den ihop med en D-Link DIR-655 router.

Är öppen för förslag till annan FTP-server om någon har en fungerande uppsättning som vill dela med sig av sina inställningar. =)

Har bara kört med 7D och WFT-E5B mot FileZilla. Men det fungerar. Dock har jag inte den här, så jag kan inte kolla inställningarna här nu. Men det beror förstås både på vad som är ställt i FTP-servern och i kamerans WFT.
Jag minns att jag hade ett problem som jag inte förstod en stund, tills jag provade passiv mode. Då gick det bra.

Läser det ni skriver och ska prova lite ändringar senare ikväll eller imorgon.

Det jag glömde först var att sätta ut länken till den guide som jag följt.
http://www.sweclockers.com/forum/12...r-med-filezilla-och-ansluter-till-den-simpel/

Har inte heller provat att ansluta med en vanlig FTP-klient än så det ska jag prova och se om jag får något felmeddelande.

Jag har varit in i Windows brandvägg och gjort hela virtuella serven och port forwarding. Köpte till och med den routern som han använder för att kunna följa exakt. =)

Case closed.

Kom på efter lite tänkande att jag har installerat Comodo på datorn och där låg problemet som ni så riktigt påpekade. Tack för hjälpen =)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar