Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
18-70 DX vs 18-105 DX VR
- Trådstartare nifo
- Start datum
The_SuedeII
Aktiv medlem
Har inte lekt tillräckligt med 18-105 för att egentligen kunna uttala mig så hemskt säkert, men 18-70 känns nog skarpare. Aningens mindre distortion i 50-70mm området på 105'an... inte så konstigt kanske - det är ju lite mer "mitt i" zoomområdet. Största bländare är ganska exakt lika i båda objektiven (på alla motsvarande brännvidder).
Kommer du ner på slutartider så att du har nytta av VR-funktionen så ger väl 105'an skarpare bilder i nio fall av tio. Kostar dom lika mycket väljer jag den.
18-70 är dock ett riktigt kompetent normalzoom, antagligen min favorit av alla 18-nånting som Nikon tillverkat. Synd den inte finns med VR.
Kommer du ner på slutartider så att du har nytta av VR-funktionen så ger väl 105'an skarpare bilder i nio fall av tio. Kostar dom lika mycket väljer jag den.
18-70 är dock ett riktigt kompetent normalzoom, antagligen min favorit av alla 18-nånting som Nikon tillverkat. Synd den inte finns med VR.