Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hittade en butik som har udda step-ringar

Produkter
(logga in för att koppla)

Rumpelstiltskin

Aktiv medlem
Ville bara tipsa. Jag behövde tydligen lite udda diameterar på stepringar för att få mina Raynox att passa till alla objektiv, bl.a 46-43. Har ett sånt där set med step-ringar, men de täcker tydligen inte allt. Helt omöjligt att hitta i Sverige. Eller jag tror Amazon hade åtminstone någon, men för dyrt för no-brand. Googlade en specifik dimension och hittade den här polska butiken. Verkar lite som Kamda, men mindre sortiment. Priserna var bra, frakten 8€, fraktfritt över en viss summa som jag inte kom upp i. Och de hade alla mina konstiga dimensioner.

Jag klantade mig och insåg efter att jag lagt ordern att jag behövde ytterligare ringar (man ska inte handla mitt i natten). Jag mailade och frågade om det var möjligt att lägga till dem till den befintliga ordern, så jag skulle slippa dubbel frakt. På morgonen hade jag ett vänligt svar och en PayPal länk. Greg, som han heter, ville också ha bekräftat att jag verkligen bara skulle ha step-DOWN ringar. ;)

Har ju inte fått grejerna än, men det trevliga bemötande räcker för att jag ska våga tipsa.

Allt är inräknat, inga extra avgifter. Max 30 dagar, brukar gå snabbare än längsta tiden som anges.

Senast ändrad:
Har Ali börjat inkludera momsen? Trodde inte det, för jag har bara sett det angivet för någon enstaka lite dyrare grej.

Temetusingen...

Men oavsett, skulle nog ha varit svårt att hitta alla ringar jag behövde där och besparingen obetydlig, bara frakten i princip. Ringarna kostade €3.81 = ~SEK 44. Och vill inte vänta en månad.

Men jättetack för upplysningen! Ali har lite mer "märkesgrejer" än Temu. Men Temu funkar bättre. Ivf jämfört med hur Ali funkade förut. Handlade där innan Sverige fick det där undantaget från EU-regeln som säger att privatimport under ett visst värde ska vara skattebefriad och började lägga på moms från första kronan. Nu kan man ju kolla där igen då. 👍

Men du, hur funkar det med momsen? Det står i FAQ:en att den specas i kundkorgen. Men jag la till lite grejer och inte är det nån moms där inte. Nästa steg är "Place your order" och då dras ju pengarna.

Jo men det gör den ju! Det står VAT included med pytteliten grå text. Och så är det ett litet frågetecken man kan klicka på och då får man veta summan. Det där står längre ner, nedanför själva specifikationen.

Så det är som på Temu, att svensk moms är inkluderd i priset redan från början alltså?

Toppen ju! Här ska letas kinaobjektiv. 😀

Senast ändrad:
ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar