Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

~17-~80 mm for runt 5000-6000 kronor

Produkter
(logga in för att koppla)

johan_w

Aktiv medlem
Vill bli av med mitt kit objektivtill min 350d. Blir alldeles för mkt akramatisk bla bla bla på kanterna som syns i förstoringar.

Vad ska jag satsa på tycker ni? Jag fotografear mkt natur, därför vill jag komma ner till 17mm, 80mm tycker jag passar som max brännvidd.

Maxpriser 5000-6000 kronor.

Posta gärna exempelbilder också!



edit: vad är det för suspekt tecken jag fått i min subject rad?
 
Du beskrev just EF-s 17-85 IS USM. Omfånget och IS funkar jätte bra. Det bör vara bättre än ditt kitobjektiv. Kan dock inte säga nått om bildkvaliten då jag inte granskat mina bilder med det ännu.

Tecknet hetter tilde.
 
martinh skrev:
Du beskrev just EF-s 17-85 IS USM. Omfånget och IS funkar jätte bra. Det bör vara bättre än ditt kitobjektiv. Kan dock inte säga nått om bildkvaliten då jag inte granskat mina bilder med det ännu.

Tecknet hetter tilde.


Ja, i din webbläsare kanske du ser tilde. Antar du är en Microsoft eller firefoxslav. Vissa kör ju SAFARIA. :)
 
johan_w skrev:
Ja, i din webbläsare kanske du ser tilde. Antar du är en Microsoft eller firefoxslav. Vissa kör ju SAFARIA. :)

Alla har ju inte möjligheten att välja, man använder det som finns på internetcafet... Här i Bangkok är det mest IE.

Vad ser du för tecken då?
 
Jag ser ett tecken med ett X i. Men nu när jag kollar är det inte kvar. Haha... Måste varit något tillfälligt...

jag menar såklart safari...
 
17-85is är bättre än kit objektivet och har ett svårslaget omfång.
IS är rätt skoj också, så om den är skarp nog för dina krav så är det ett bra köp.

En beg går på runt 5000 +/- några hudra beroend på filter mm.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.