Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
169x200 på 300dpi ??
- Trådstartare ren123
- Start datum
jelu1661
Aktiv medlem
Det är en härlig blandning måttenheter. Om jag gissar rätt så tänker de trycka den i storleken 169x200mm. För att pixlarna ska räcka till 300 punkter per tum (dots per inch - dpi) vid utskrift så behöver den digitala vara minst 1996x2362 pixlar stor (om jag nu inte har räknat tokigt).
Att den är större bör inte skada så länge den håller korrekta proportioner, jag misstänker att de utifrån sitt krav på bidfilen inte är kompetenta nog att beskära bilder... så det är bäst att du gör det rätt från början själv.
Att den är större bör inte skada så länge den håller korrekta proportioner, jag misstänker att de utifrån sitt krav på bidfilen inte är kompetenta nog att beskära bilder... så det är bäst att du gör det rätt från början själv.
perstromgren
Aktiv medlem
Hej, 169x200 på 300dpi ??
Vad menas med detta ? Ska publicera en bild i en tidning och de vill att bilden ska ha ovanstående storlek, tacksam för svar.
Det är luddigt uttryckt, så jag skulle be om en förklaring på vad de menar, även om jag tror att jelu1661:s gissning är spot on.
Per.