EllinorKempe
Aktiv medlem
Hej!
Jag har en D7000 och funderar att köpa en till så jag har två.
Min D7000 är superbra och levererar bra bilder men fotar rätt ofta i lite klurigare förhållanden och då räcker inte min D7000.
En är sport och det kan vara friidrott, hästar, jogginglopp etc...
Den andra är konserer i skumt ljus.
Jag fotar dock inte bara detta men då jag gör det räcker inte kameran.
Har förstått att en D3x, D3s eller D4 täcker behoven av sportfotograferingen men min budget tillåter inte den kameran.
En D800 är suverän när det gäller mörkare förhållanden känner flera som har en sån men då är den lite seg...
Hade såklart önskat att jag hade en D3x och en D800/810 exemelvis men som sagt pengarna räcker inte.
Fick då veta att den D750 skulle funka bra i mörkare förhållanden och har större buffert än min D7000. Dock inte lika snabb som en D4:a.
Jag fotar i 12 bitars raw, adobe rgb inställning.
Ni som har en sån vad tycker ni?
Är den bäst utifrån det jag önskar?
Eller finns det någon annan?
Jag har optik för fullformatare så det är inga problem att byta till det.
Den ska ha större buffert än min D7000 och bättre på mörkare förhållanden så jag slipper dra upp ISO så mycket och dra ner tiden.
Jag har en D7000 och funderar att köpa en till så jag har två.
Min D7000 är superbra och levererar bra bilder men fotar rätt ofta i lite klurigare förhållanden och då räcker inte min D7000.
En är sport och det kan vara friidrott, hästar, jogginglopp etc...
Den andra är konserer i skumt ljus.
Jag fotar dock inte bara detta men då jag gör det räcker inte kameran.
Har förstått att en D3x, D3s eller D4 täcker behoven av sportfotograferingen men min budget tillåter inte den kameran.
En D800 är suverän när det gäller mörkare förhållanden känner flera som har en sån men då är den lite seg...
Hade såklart önskat att jag hade en D3x och en D800/810 exemelvis men som sagt pengarna räcker inte.
Fick då veta att den D750 skulle funka bra i mörkare förhållanden och har större buffert än min D7000. Dock inte lika snabb som en D4:a.
Jag fotar i 12 bitars raw, adobe rgb inställning.
Ni som har en sån vad tycker ni?
Är den bäst utifrån det jag önskar?
Eller finns det någon annan?
Jag har optik för fullformatare så det är inga problem att byta till det.
Den ska ha större buffert än min D7000 och bättre på mörkare förhållanden så jag slipper dra upp ISO så mycket och dra ner tiden.