Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Check and clean - vem gör det över dagen? (inte Nikon Solna iaf)

Produkter
(logga in för att koppla)

Calle_B

Medlem
Halloj!

Jag försöker kolla runt lite på olika sidor och butiker, men ingen har hittills gett mig det jag söker.

Eftersom jag vanligtvis bor på Gotland, och fotobutiker är lika vanligt som en nykter stockholmsvecka, konstaterar jag att det finns två alternativ
1) Skicka min både älskade och hatade Nikon D600 till Nikonservice (vänte/kö/service-tid beräknad till 4-5 veckor - inte skitkul)
2) Hitta en fotobutik i Stockholm som kan ta emot huset, fixa under måndag eller tisdag (22-23/12)

Vilka gör schysta rengöringar?

Tack på förhand!

Kontakta Nikon och förklara hur det ligger till. De är väldigt serviceminded IMHO och kan säkert lösa detta om man planerar lite.

Om du har problem med sensorfläckar tycker jag du skall skicka kameran till Nikon och be om en permanent lösning.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar