Annons

15x20 utskrift i automat

Produkter
(logga in för att koppla)

LEXrasta

Avslutat medlemskap
Idag när jag gick ner till den lokala fotohandlaren och skulle framkalla en bild på 15x20 papper så hände nåt märkligt.
När jag bestämde mig för storleken 15x20 och klickade på knappen så ploppade bilden upp med en gul ram runt sig och då var jag tvungen att beskära så den skulle passa på pappret!
Det var inte aktuelt för mig att beskära bilden så jag avslutade och gick hem.Varför blir det så här?Är det nån inställning jag kan göra i ps som gör att bilden passar i det format jag vill ha.?!

Jag menar det var ju inte några problem att få samma kort i 10x15 och då passade motivet in utan problem,man tycker ju att det absolut inte skulle vara nåt problem att få med hela bilden i 15x20 då!!

/Danne
 
Det är proportionerna som inte stämmer, inte storleken i sig.
10*15 = 2*3
15*20 = 3*4
 
Beskär bilden

Använd cropverktyget och skriv in 15x20 i rutan innan du beskär. Sedan är det bara att prova igen med bättre resultat.
 

Bilagor

  • cropfs.jpg
    cropfs.jpg
    47 KB · Visningar: 180
Hur märker jag att den är 15x20 när jag skrivit in det?JAg märker liksom ingen skillnad,finns det nånstans där man kan se att bilden har blivit 15x20? och jag har ju redan beskärt bilden så jag vill ju inte beskära en gång till,det skrevs att jag först skulle skriva in 15x20 och sedan beskära..!

/Danne
 
ANNONS