skog1s
Aktiv medlem
Jag undrar hur ni sparar era bilder i ert mappsystem!
Jag har kört med att spara mina bilder från kompaktkameratiden i ett mappsystem som ser ut typ så här:
"OLYMPUS"
"Osorterade Foto"
"SvartVita Bilder"
"Bilder från WWW"
"Redigerade foto"
"Mina Dator Saker"
Detta är 5st mappar av ca 50st mappar och det handlar om ca 150 000st bilder!
Jag har köpt en Nikon D3100 och tar väldigt mycket bilder, när jag kommer hem, så lägger jag ALLA bilder i samma mapp (som heter "D3100" ) sen synkar jag dom med LightRoom!
Skapar högar, klassificerar, lägger till färgetiketter etc etc!
För att kunna hitta o leta upp bilderna snabbt o lätt!
Men min fråga är:
Hur lägger du dina bilder i ditt mappsystem! Gör jag fel som lägger alla mina bilder i samma mapp och sen synkar det med LR?
(Jag har ett väldigt bra backupsystem, lägger alla mina bilder på en NAS, och sen synkas det auto till en annan disk!!
Men jag är lite osäker på mitt mappsystem! Ska jag slänga in alla bilder på en mapp?
Hoppas ni fattar vad jag menar, är lite stressad!
Jag har kört med att spara mina bilder från kompaktkameratiden i ett mappsystem som ser ut typ så här:
"OLYMPUS"
"Osorterade Foto"
"SvartVita Bilder"
"Bilder från WWW"
"Redigerade foto"
"Mina Dator Saker"
Detta är 5st mappar av ca 50st mappar och det handlar om ca 150 000st bilder!
Jag har köpt en Nikon D3100 och tar väldigt mycket bilder, när jag kommer hem, så lägger jag ALLA bilder i samma mapp (som heter "D3100" ) sen synkar jag dom med LightRoom!
Skapar högar, klassificerar, lägger till färgetiketter etc etc!
För att kunna hitta o leta upp bilderna snabbt o lätt!
Men min fråga är:
Hur lägger du dina bilder i ditt mappsystem! Gör jag fel som lägger alla mina bilder i samma mapp och sen synkar det med LR?
(Jag har ett väldigt bra backupsystem, lägger alla mina bilder på en NAS, och sen synkas det auto till en annan disk!!
Men jag är lite osäker på mitt mappsystem! Ska jag slänga in alla bilder på en mapp?
Hoppas ni fattar vad jag menar, är lite stressad!