Annons

Att inhandla Canon 550D eller Canon 50D - det är frågan

Produkter
(logga in för att koppla)

steelduck

Ny medlem
Haft en Canon 350D innan som jag sålde, och känner att jag vill gå vidare. Är mycket aktiv inom badminton, och reser en hel del för att vara med på tävlingar etc så jag är i behov av en systemkamera igen som jag kommer behålla denna gången. :)

Frågan är om jag skall ta en Canon 50D som många av mina vänner talat gott om, eller ta 550D? Kommer satsa på bra objektiv för att kunna ta fina badmintonbilder (belysningen är oftast kass för dom som vill ta kort)

Åker till Slovakien nu på fredag för en internationell badmintontävling, så det vore kul om jag hinner göra ett inköp innan. :)

Den enda "skillnaden" vad jag kan se idag är att 550D har filmmöjlighet, och 18Mp jmf med 50ans 15Mp...
 
"Bumpar" tråden lite så du förhoppningsvis får lite svar... :)

Mitt bidrag blir att 50D har snabbare sekvenstagning vilket kanske kan vara bra när man fotar sport? Det är väl oxå en annan AF med samtliga punkter korslagda jämfört med 550 som bara har centrumpunkten korslagd?
 
Känns dessutom som att 7000:- för en NY 50D är hyfsat mycket kamera för pengarna. 10500:- köpte jag min för i Juli 2009 och då hade den ändå sjunkit en del i pris...
 
Tack alla för svaren! Blir en Canon 50D. Ska bara hitta ett bra erbjudande först, har även hittat en beg 50D som jag tror mycket på. Väntar på svar från köparen. Blr till att köpa en 70-200mm sen. :) Drömma får man ju göra. :)
 
Bra val tycker jag - du hittar inte bättre AF för de pengarna och dessutom i en snabb och ergonomisk samt rätt tålig kamera - det är ett bra val som inte gör dig besviken. Glöm pixlarna - i och med att du kommer att köra på hög iso och helbild så allt över 8 Mp duger gott, i slutändan om de skall visas på skärm så är du ändå nere i 2Mp om du har en stor skärm...
 
Ett stort tack!

Ett stort tack! till er allihopa för tipsen!

Blev en Canon 50D, passade även på att köpa in en beg Canon 70-200mm/f2.8 IS USM. Jag skulle ljuga om jag påstår att jag inte blev nöjd med köpet. Var på ett bröllop i helgen, och tog med kameran för skojs skull och jag kan bara buga och bocka för objektivet 70-200mm. Att ta bilder inomhus var inga problem.

Tack till er allihopa! :)
 
Ett stort tack! till er allihopa för tipsen!

Blev en Canon 50D, passade även på att köpa in en beg Canon 70-200mm/f2.8 IS USM. Jag skulle ljuga om jag påstår att jag inte blev nöjd med köpet. Var på ett bröllop i helgen, och tog med kameran för skojs skull och jag kan bara buga och bocka för objektivet 70-200mm. Att ta bilder inomhus var inga problem.

Tack till er allihopa! :)

Bara att gratulera ! MVH.
 
Ett stort tack! till er allihopa för tipsen!

Blev en Canon 50D, passade även på att köpa in en beg Canon 70-200mm/f2.8 IS USM. Jag skulle ljuga om jag påstår att jag inte blev nöjd med köpet. Var på ett bröllop i helgen, och tog med kameran för skojs skull och jag kan bara buga och bocka för objektivet 70-200mm. Att ta bilder inomhus var inga problem.

Tack till er allihopa! :)

Trevligt. Jag drömmer om en 50D + 70-200mm f2.8 IS USM, men det kommer aldrig bli av att köpa en tyvärr.
 
ANNONS