Jo, fast det, däremot, ser inte så jättekul ut.
Fast för små förstoringar går nog det åxå att använda.
Fördelen med 10D i det fallet är ju att man även kan fota JPEG på ISO3200, om man nu av någon anledning skulle vilja det. Det går ju inte på D70 av förklarliga skäl.
Adrew:
Tänkte bara på att:
Om du har möjlighet att vara lite mer specifik i frågeställningen så är det åxå lite lättare att svara.
För att återknyta lite mer till ursprungsfrågan:
Jag har inte direkt använt 10D utan mer bara hållit den i handen och "kännt" på den. För min personliga del tycker jag att reglage och knappar är mer genomtänka och "rätt" placerade på D70:n. Det var till stor del det som gjorde att jag valde just den.
Detta är såklart fråga om tycke och smak.
Att en kamera är byggd i plast behöver ju inte vara någon nackdel. Den blir lättare och den blir inte heller lika kall att hålla i på vintern. Vad gäller hållbarhet så är det inte materialet i sig som avgör det i nån större utsträckning utan mer själva konstruktionen. Polycarbonat är en mycket hållbar plast.
Sen bör man ju kanske ägna en tanke åt objektiven åxå. Både Nikon och Canon har en ganska komplett linje objektiv. Nikon saknar en del objektiv i "mellanklassen". Antingen är det budgetgrejer eller proffsgrejer, om man ska hårddra det. Canon är billigare framför allt på lite längre telen.
Nikons gluggar tenderar dock att ha sämre andrahandsvärde, vilkte talar för köp av begagnade objektiv. Inte lika bra om man själv köper nytt och behöver sälja i framtiden dock.
Sen finns ju alltid 3:e-parts tillverkade objektiv åxå såklart.