Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

10D eller 20D

Produkter
(logga in för att koppla)

HanZi

Medlem
Hejsan!

Har under hösten kikat in Canons nya 20D hus och nästan bestämt mig för att slå till när ett bra erbjudande på 10D huset kommer... Vad välja?

20D huset får jag ge ungefär 18000 för inklusive 18-55 objektivet och ett minneskort(512) + en kortläsare...

10D huset får jag ge ungefär 12500 för inklusive fast 50 1.8 objektivet och ett minneskort(512) + en kortläsare...

Har egentligen inte behov av mer än 6.3 megapixel, men skulle uppskatta den något snabbare serietagningen som 20D huset erbjuder... Dessutom gör det inte ont med en snabbare USB och 8.2 megapixel...

Vad hade ni valt? Vet att denna diskussion varit igång förut, men hittade inte tråden...
 
Det är bara priset det hänger på. Prisskillnaden ska vara stor.

Dina priser är hiskeligt höga.vad har du pått dem På NK?

Du kan köpa en 20D med sigmas 18-50/2,8 för 16 000 från www.technikdirekt.de. De är pålitliga och det funkar bra att handla där.

Sigmas 18-50/2,8 är betydligt trevligare och mer användbart än Canons ljussvaga 18-55.

En ny 10D finns det dem som köpt för 9000 ink moms.

En kortläsare kostar 200-500 spänn.

Minneskort är billiga hos Zebramedia.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.