Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

10D + batterigrepp

Produkter
(logga in för att koppla)

olle_sandstrom

Aktiv medlem
Har gått över till Nikon och står nu med en Canon 10D, batterigrepp, laddare och funderar på vad det kan vara värt. Kameran är sliten (lite avskavd färg) och har gjort 38500 exponeringar.

Är det ens värt att lägga in en annons och vad kan man tänka sig att få för den? 500 kr, 1000 kr eller mer?

Jag tror du kan få mer än så. Bara för att många härinne är rent hysteriska, så finns det säkerligen en markand utanför FS värld som är beredda på att ge mer. Det är fortfarande en bra kamera. jag hade kunnat köpa den av dig, men jag vet inte riktig vad jag ska med den till :D

Men 2500-3000 kr bör den nog inbringa (tycker jag). Annars hade jag nog behållt den som en pryl. Man behöver ju inte vara rädd om den då ;)

Ok, det här verkar ju bra mycket bättre än vad jag trodde :) Sen kan jag väl tycka att 3000 kr låter högt men får väl göra ett försök på 2-2.5k iaf.

Tack för hjälpen!

10D är en superkamera. Jag har tagit mina allra bästa bilder med den. Betalade 19000 kr. plus 1700 för greppet för några år sedan och den har varit värd varenda öre.
Dumpa den inte för nån skitsumma. Behåll den som resekamera. Som sån är den underbar (utan greppet...)

Jodå, jag har varit väldigt nöjd med den men iom att jag inte har något objektiv kvar (kör Nikon nu) så känns det inte som någon idé att spara på den. Kan likaväl använda min D300 som resekamera då det känns som att jag är ännu mer nöjd med den.

Jag har precis köpt en 5D, efter att ha fotat med min 10D sedan jag köpte den 2003. Underbar kamera med två nackdelar, bruset och väntetiderna på att få fram bilderna på displayen.

Kommer inte ihåg vad jag gav för den, men minns iaf att det var över 20k (inkl batterigrepp, ett extra batteri och ett Sandisk 1GB Ultra II), men istället för att slumpa bort den funderar jag på att bygga om den till IR-kamera.

Finns det någon här som vet någon guide om hur man avlägsnar IR-filtret, och fortfarande har kvar en fungerande kamera? ;) Jag är väl hyffsat duktig på finmekanik, kan ha lite kort tålamod ibland dock ;)

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto