Annons

Fästa paraply på tripod

Produkter
(logga in för att koppla)

Pestbarn

Aktiv medlem
Jag är sugen på att införskaffa mig ett paraply eller två, för att utöka möjligheterna för ljussättning. Jag vill helst slippa köpa speciella lightstands, eftersom jag redan har två vanliga tripods, och min fråga är då hur man kan gå tillväga för att fästa ett paraply och en trådlös hot shoe-blixt på samma tripod? Finns det speciella fästen för detta, och var finns de att köpa isåfall?
 
Ett litet tips som kanske underlättar i ditt sökande: Det heter "stativ" på svenska, inte "tripod".
 
Hama har en mojäng som passar till vanliga kamerastativ med blixtsko och paraplyfäste. Jag köpte mina på Svandinavian Photo.
 
Ett litet tips som kanske underlättar i ditt sökande: Det heter "stativ" på svenska, inte "tripod".

Inte för att låta ohövlig, men jag är inte dum.

lynxx: Jag fick tips på Strobist-bloggen om ett Hama-fäste till just detta ändamål, är det denna du pratar om? Isåfall var det nog inte samma, den jag blev tipsad om såg ut så här.

aodin, Trilobiten: Tack för tipsen :) Jag kommer nog köra på Trilobitens alternativ här, helt enkelt eftersom 80 kronor på eBay låter vettigare än 295 kronor på Cyberphoto!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.