Annons

1+2=a77

Produkter
(logga in för att koppla)

Skalmann

Aktiv medlem
Tja, jag hade velat få tips och råd av er angående försäljning av min A55V samt 70-300/4.5-5.6G med syfte att köpa en A77. Kamerahuset är i jättebra skick / utan blesyrer, skavanker eller dyikt. Vet ej antal exponeringar, jag är första ägaren, har haft den drygt ett år och använt den periodvis, med amatörintensitet. Telezoomen är strax ett år, mint condition / under 100 bilder tagna (alla i hemmet löjigt nog).

Hur mycket kan man få för de båda delarna? och hur skulle ni bära er åt för att n bäst resultat (inom rimliga gränser)? Kan jag ta reda på antal exponerigar?

Du borde kunna få 10-11 000:- om grejjerna är i bra skick. Hur många bilder du har tagit kan du ta reda på att ladda upp din senaste bild på www.myshuttercount.com. Lycka till med försäljningen och hoppas att du får tag på en A77 =)

Sälj dem var för sig.
Objektivet lämpligen på fotosidan. Rimligt pris är 5 500 kr eller däromkring.

Kameran kanske Tradera är ett bättre ställe. Skulle tro att du kan få 4 500 för den med kit-objektivet.

Nåt sånt. Priset blir ju en ök mellan dig och köparen i slutändan. Det här tror jag är rimligt så att både köpare och säljare kan bli nöjda.

/Mats

Du borde kunna få 10-11 000:- om grejjerna är i bra skick. Hur många bilder du har tagit kan du ta reda på att ladda upp din senaste bild på www.myshuttercount.com. Lycka till med försäljningen och hoppas att du får tag på en A77 =)

Tror inte det fungerar med någon Sony.
Till skillnad från Canon t.ex. sparas inte antal exponeringar i EXIF-data och det går heller inte att se via de vanliga menyerna av nån anledning. Det är bara serviceverkstäder som kan få fram det tydligen.

Det går att ha löpande bildnumrering på och se det på filnamnet om man stoppar in ett blankt minneskort, men det kan man inte lita på för att det går att nollställa i kamerans menyer. Korrekt värde kan bara avläsas av en Sony serviceverkstad tyvärr.

/Mats

Tack för tips och idéer. Jag ska faktiskt ha iväg kamerahuset till Assist. Kan jag be dem göra en kontroll av antal exponeringar i så fall, och finns det annat jag kan be om hjälp med för att hjälpa försäljning av huset?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar