Annons

”Daylight Robbery”

Produkter
(logga in för att koppla)

Canalog

Aktiv medlem
Alldeles nyss, på väg hem så slank jag in i stans sista fotoaffär...lite bråttom att få tag i en 135-rulle FP4+ , 24 exp eftersom skidskytte-VM: et pågår för fullt här i Östersund...och jag hade ingen rulle kvar på lager.

Jo dom råkade ha en rulle kvar...så jag köpte den. Upp med kortet, projsade medan jag pratade i telefon inne i butiken...fort iväg...

Hemma såg jag prislappen för denna enda rulle: Kr 139:- !! My goodness!

Ok, jag får verkligen skylla mig själv, när jag såg att Cyberphoto tar 49:- /st plus frakt för den rullen....att jag inte hamstrat fr Umeå förut.!!

Mina bilder, ännu ej exponerade, kommer följaktligen att bli ytterst värdefulla!
Mvh
/B

Anser du att folk som fotograferar med film är särskilt trögfattade, eller varför lägger du in samma sak flera gånger?

Anser du att folk som fotograferar med film är särskilt trögfattade, eller varför lägger du in samma sak flera gånger?

Eftersom jag själv fotograferar enhel del med film, så får jag väl acceptera att ingå i den kategorin som fattar långsamt...

Så det är bra att du påtalar att det torde räcka med att registrera sitt inlägg en gång för att ni smarta ska haja direkt. Det hade jag ingen aaaning om...
/B

[...]

Mina bilder, ännu ej exponerade, kommer följaktligen att bli ytterst värdefulla!
Mvh
/B

Tyvärr bestäms inte värdet av kostnaden på insatsen utan istället av värdetillskottet som sker i din process. Du får lov att ta några riktigt bra bilder så att historien om filminköpet kan berättas med glimten i ögat för barnbarnen.

Blir dina bilder kass kommer dessvärre utgiften för rullen bara bli ett tråkigt minne.

Men faktum är att om det verkligen var enda tillgängliga rullen i stan, där och då, får man nog betrakta priset som överkomligt.

Men faktum är att om det verkligen var enda tillgängliga rullen i stan, där och då, får man nog betrakta priset som överkomligt.

Det har du alldeles rätt i Petter, att så här i efterhand får jag betrakta priset som högst överkomligt, när jag nu hade chansen att köpa den allra sista rullen i stan!
Jag kommer att noga överväga varje rutas exponering i M6.an - en utmaning i sig!

/B

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar