Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

är medföljande objektiv okey( panna) g3?

Produkter
(logga in för att koppla)

gaisaren gbg

Aktiv medlem
Efter att min återlämning av sony a35 till cyberfoto är godkänd (trasigt objektiv) skall jag inte köpa samma modell igen.
Mitt val har kommit till panasonic g3 då den har fått ett ganska bra motagande. Undrar i fall medföljande objektiv är helt okey (självklart så beror det på hur kräsen man är). Tänker om bilderna är ganska skarpa främst då kantskärpan. Cyberfotos isobild visade ganska mycket brusredusering som smetar ihop skärpan. Kanske så använder dom hög inställning på brusreduseringen vid testet.

Är det någon här som upplever medföljande objektiv som bra eller bör man med en gång satsa på ett bättre. Viktigt för mig att det inte är för mycket oskärpa vid kanterna.
Tacksam för svar.
Johan!

De medföljande kitobjektiven bundlas ju med till ett måttligt pristillägg, så de är ju en bra start.

Annars kan du ju vänta på de båda kommande Panasonic 12-35mm/2.8 & 35-100mm/2.8, medan Olympus har en ny M.ZUIKO DIGITAL ED 12-50mm f3.5-6.3 EZ.

Eller så något av de många fasta objektiven, t.ex. 12mm/2.0, 20mm/1.7, 25mm/1,4, 45mm/1.8

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar