Annons

Översikten i galleriet...

Produkter
(logga in för att koppla)

Stisse

Aktiv medlem
Hej,

Tycker att man kan lägga ut "antal kommentarer" under bilden på översikten i galleriet ?

Jag tycker att det är bra att det är lite info där så att bilden får styra om man klickar eller inte. Helst skulle jag vilja att namnet togs väck också.

Att jag vill ha mindre information beror inte på att jag inte vill se det utan mer på att kommenterandet redan är snedvridet av det stora flödet bilder.

Urvalet går så snabbt och det premierar idag två saker; Impact i litet format och namn på fotografen. Lägger man dessutom till betyg och antal kommentarer gör det ju bara att redan flitigt kommenterade bilder får fler kommentarer istället för att de som är okommenterade och behöver det bäst får sin chans.

Ser jag en bild som inte intresserar mig, men har fått kommentarer så kanske jag går in och tittar på den.
Ser jag en bild som tilltalar går jag in även om den inte fått kommentarer..

Du säger ju precis samma sak som jag säger :)

Stisse skrev:
Ser jag en bild som inte intresserar mig, men har fått kommentarer så kanske jag går in och tittar på den.
Premierar redan populära bilder.

Stisse skrev:
Ser jag en bild som tilltalar går jag in även om den inte fått kommentarer..
Premierar bilder som har stor genomslagskraft i litet format vilket inte är synonymt med en intressant bild.

Vill man ha koll på vilka som kommenteras flitigt finns ju det förträffliga verktyget "Läs senaste kommentarer". För högt betygsatta bilder finns sökfunktionen.

Senast ändrad:
jimh skrev:
Du säger ju precis samma sak som jag säger :)

Premierar redan populära bilder.

Premierar bilder som har stor genomslagskraft i litet format vilket inte är synonymt med en intressant bild.

Vill man ha koll på vilka som kommenteras flitigt finns ju det förträffliga verktyget "Läs senaste kommentarer". För högt betygsatta bilder finns sökfunktionen.

:) Okej då... Vill ändå ha funktionen... hehe...

Eller så får det helt motsatt effekt, folk ser okommenterade bilder direkt och kan då ge kommentarer på dom utan att behöva slösa tid på massor av bilder andra redan kommenterat.

Tror inte på det. Snarare blir det så att bilder som redan har många kommentarer kommer att få ännu fler, eftersom folk helt enkelt är nyfikna på vad andra har skrivit.

Problemet finns redan i tillräcklig omfattning, eftersom många kommentatorer väljer bilder via "Läs senaste kommentarer". Jimpa har helt rätt i sin analys.

Förslag:
Ta bort all text i galleriöversikten och gör bilderna lite större. Det vore lagom med tre bilder per rad i stället för nuvarande fyra.

Senast ändrad:
Själv så drar jag mig för att kommentera välkommenterade bilder så att visa antalet kommentarer skulle för min del snarare göra att jag kommenterar fler okommenterade...

Men jag tycker ändå att det skulle vara bäst om endast bildtitel fannns på översikten, tror många kommenterar efter fotograf och inte efter fotografi...

Hampus skrev:
Själv så drar jag mig för att kommentera välkommenterade bilder så att visa antalet kommentarer skulle för min del snarare göra att jag kommenterar fler okommenterade...

Men jag tycker ändå att det skulle vara bäst om endast bildtitel fannns på översikten, tror många kommenterar efter fotograf och inte efter fotografi...

Det håller jag med om !

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar