Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Överföring/backup av digitala bilder till negativ/dia

Produkter
(logga in för att koppla)

dahlfors

Ny medlem
Finns det affärer som överför digitala bilder till negativ/dia i Sverige, och i såfall till vilka priser?

Jag känner till att det i USA finns fotoaffärer som erbjuder denna tjänst för rätt rimliga summor. Såvitt jag vet är den tekniken anpassad för överföring till negativ.

Om ni känner till någon site som erbjuder denna tjänst inom EU, så är jag också intresserad av att få reda på den informationen.

Jag är intresserad av detta eftersom det skulle kännas mycket tryggare att ha backup på negativ av de viktigaste fotografierna man tar digitalt. Negativ håller förmodligen hela min livslängd ut, medan jag inte har fullt samma tilltro till de digitala lagringsmedierna.
 
Jag har iallafall aldrig sett någon erbjuder detta för annat än hutlösa summor. Sedan är jag rätt tveksam till kvaliten då vi snackar om en tredje generations kopia om du någonsin vill ha ut bilderna.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.