Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Överföra bilder till HDD

Produkter
(logga in för att koppla)

Poker

Aktiv medlem
Jag har planer på att köpa en disk, en bärbar.
Ingen La Cie alá 40Gb 3.5" utan en MP3 spelare som klarar att ta emot alla format.

Det finns en (Creative tror jag den heter) som klarar att från datorn överföra filer (mp3, bilder, etc) via 1: USB, 2:Firewire.

Kanon så långt men är det någon som har provat om det går från kameran via USB överföra de bilder man tagit till MP3/disken ?

Jag har ingen större lust att köpa en massa 256Mb kort för kanske samma pengar jag får en bärbar disk för.

Dessutom får jag musik på köpet :)

- Märken
- Pris
- Erfarenheter

= är intressanta

har du mjukvara i din kamera som passar tillsammans med creative:n?

jag menar, när du kopplar den till datorn så kör du ju ett program på datorn (eller använder utforskaren) för att föra över filer till din creative jukebox el likn.

Din kamera är ju bara en "extradum-dumburk" ... har du någon "kopiera till hårddisk" funktion i din kamera??? =)

Har inte testat creativen men det lär fungera så..

Däremot om det på creative jukeboxen finns en funktion för att kopiera från ett compactflashkort till den inbyggda hårddisken på jukeboxen så går det ju att lösa på det sättet istället.

Poker skrev:
Jag har planer på att köpa en disk, en bärbar.
Ingen La Cie alá 40Gb 3.5" utan en MP3 spelare som klarar att ta emot alla format.

Det finns en (Creative tror jag den heter) som klarar att från datorn överföra filer (mp3, bilder, etc) via 1: USB, 2:Firewire.

Kanon så långt men är det någon som har provat om det går från kameran via USB överföra de bilder man tagit till MP3/disken ?

Jag har ingen större lust att köpa en massa 256Mb kort för kanske samma pengar jag får en bärbar disk för.

Dessutom får jag musik på köpet :)

- Märken
- Pris
- Erfarenheter

= är intressanta

Har inte provat men tror heller inte att det fungerar? Rätta mig gärna om jag har fel! :)

när jag kopplar in kameran så hittar datorn en "ny hårddisk" som jag jag se, formatera etc.

Det där med att koppla in en Compact Flash kort är intressant..
men då måste spelaren/disken vara på så sätt att det är en option som finns utöver HDD´n som finns statiskt.

Tror minnsan jag läste nåt om det.

Men om det är en spelare som bara har CF-kort så står jag med samma dilemma att köpa en massa CF kort..

Så det jag isåfall letar efter är en typ ipod, creative som statiskt har 5, 10, 20 GB med en CF-slot.

Det vore idealiskt!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar