ANNONS
Annons

Överföra bilder problem

Produkter
(logga in för att koppla)

JP Collén

Aktiv medlem
Har nu varit å tagit lite kort..32 st. Men nu när jag ska föra över dom till datorn funkar det bara att dra över två första bilderna..Har försökt både med picture projekt å i utforskan..Den säger att det inte finns någon bild fil. men man kan se bilderna på LCD-displayen på kameran. Igår var det inga problem med detta.. Har testat det på två olika datorer men inget funkar...

Vad är problemet?????

Har du ingen extern kortläsare?
Jag förstår att det inte löser dina problem just nu, men ett inköp av en sådan för några hundra förenklar arbetsflödet rejält.

Självklart inte.
Några punker att checka av:
- Sitter USB sladden i ordenkligt, båda ändar?
- Använder du en USB hubb och/eller är det många USB prylar inkopplade?
- Är batterierna i kameran nyladdade?
- Prova att starta om datorn
- Rätt drivrutinter? (Skall inte vara något bekymmer i WinXp)

jag har fört över två bilder utan probelm (bild 1 och 2) men sen funkar ingenting..!! Sladdar i..Startat om datorn..inget funkar...

Är bilderna tagan med kameran? Ibland vill kamerorna inte veta av bilder som de själva inte skrivit till kortet.

Jag ringde Nikon support och där lotsade han mig..Men tillslut när ingenting funkade var man tvungen att radera alla bilderna å formatera om kortet..Så nu funkar det att föra över bilder..Men alla bilderna vart ju borttagna..Lite surt..men det är verkligheten..

Hade liknande problem med mitt kingstonkort, det var ofta som några eller ganska många av bilderna inte gick att föra över, spciellt när jag inte använde kortläsaren. Nu har mitt kingstonkort pajjat helt och jag har skickat tillbaks det.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar