Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Överbrygga glappet fluktare-kommenterare?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jalong

Aktiv medlem
En liten fundering bara. Take it or leave it.

Jag tycker glappet mellan fluktare och kommenterare är för stort. Kanske införa någon funktion där fluktare kan markera sin närvaro? T.ex. genom att markera en ruta som betyder att man tittat på bilden och tycker den är bra. Ges anonymt av fluktaren, ses bara av fotografen.

Menar givetvis inte att detta ska vara en ersättning för att kommentera. Bara ett komplement. Många skapliga bilder, men med vanliga motiv, får få eller inga kommenterar, och då kan minsta lilla respons var bättre än ingen alls.

Som nybörjare på fotosidan minns jag också hur otroligt trögt det gick när jag skulle kommentera mina första bilder. Tycker det fortfarande är svårt. Om man inte ger kommentarer som "snyggt!", "coolt!" etc, men det är ju sagt att de ska undvikas.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar