Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Överbliven flygresa till Kenya

Produkter
(logga in för att koppla)

grebe608

Aktiv medlem
Hej Alla

Jag har beställt en fotosafariresa till Kenya den 5-20 november med ett tyskt bolag och den tyska fotografen Uwe Skrzypczak. Tyvärr fick jag idag meddelandet att det är för få anmälda till resan och att den är inställd. Eftersom det var ett tyskt bolag som flyger från Tyskland, var jag tvungen att boka flygresa själv (om jag ville flyga direkt från Sverige och inte köpa en extra flygresa till Tyskland först). Det var inga problem att finna en passande flygresa. Men nu står jag med flygresan och kan inte boka av den. Det tyska bolaget är nu väldigt tydliga med att: "sorry det är din risk och ansvar". Mastercard eller andra försäkringar vill inte ta på sig detta (det kan jag ju förstå). Jag har tittat lite på nätet, men det verkar inte vara helt uppenbart hur jag ska sy ihop min egen resa till något så när rimliga pengar. Jag kan inte bo på en lyx-lodge med allt inkluderat för 5000 kr+/dag. Den budget jag har för resan utan flygbiljetten är på 3500 euro+ca 10 000 kr i utgifter under resan. Jag har inte lust att åka ner dit och åka på vanlig safari med 12 packade turister i en mini-van. Inte heller har jag lust att åka ner dig och back-packa, och försöka lösa saker på plats. Känns som fel ställe för det, eller? Men vad gör jag nu? Har ni något bra förslag?

MVH Gregor
 
Har inte varit där, men jag skulle försöka hitta någon egen safari, borde ju finnas många varianter av saferi kanske t.o.m inriktad på foto. Kanske kan du t.om få en egen guide. Sök på nätet dit du ska och se om du hittar något som passar. Hoppas du får en trevlig resa och vi får se lite bilder senare på året
 
Åk!

Klart du ska resa ner ändå! =)

Allra helst om du redan betalt flyget. Det finns nog massor av hotell/researrangörer på plats som kan hjälpa till att hitta något som passar och det behöver verkligen inte kosta 5000kr/dag.

Go for it! Sakerna man ångrar är sakerna man aldrig gjorde!

/Ronnie
www.4x4expedition.se
 
Jo då, De blir resa till slut. Har nu ordnat guide etc hemifrån. Jag vågade inte bara åka dit och ordnat allt på plats. Men det kanske blir nästa gång. Speciellt Sydafrika verkar lätt i det avseendet, och man kan hyra en bil och köra runt själv.

Återkommer med bilder etc.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.