Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Öppna photoshop i 50%
- Trådstartare p72
- Start datum
p72
Aktiv medlem
Tack, du har rätt. Men då har jag en fråga till. Går det att göra så att de inte öppnas i ojämna %-tal? Oftast när jag öppnar bilder blir de i 33% och jag vill att de ska öppnas i 25,50 eller 100%. När de öppnas i tex 33% måste jag alltid fram med förstoriingsglaset direkt. Jag skulle vilja slippa det.
JJ.
Aktiv medlem
Använd förstoringsglaset!
Vet inte hur det är på PC men tippar på CTRL när du markerar med förstoringsglaset och då står det minus istf. plus!
Bilder blir lättare att jobba med om du har dom i "jämna fjärdedelar"!*ler åt mitt eget svar*
Vad jag menar är att den ska vara i 25, 50 el. 100%
Om den är i 33 el. 66% blir den lätt lite förvrängd i pixlarna på de flesta skärmar och det är svårt att se hur filter blir i verkligheten!
Ett tips är att klicka i rutan "Resize window to fit" i PS!
Vet inte hur det är på PC men tippar på CTRL när du markerar med förstoringsglaset och då står det minus istf. plus!
Bilder blir lättare att jobba med om du har dom i "jämna fjärdedelar"!*ler åt mitt eget svar*
Vad jag menar är att den ska vara i 25, 50 el. 100%
Om den är i 33 el. 66% blir den lätt lite förvrängd i pixlarna på de flesta skärmar och det är svårt att se hur filter blir i verkligheten!
Ett tips är att klicka i rutan "Resize window to fit" i PS!
PrinsValium
Aktiv medlem
Nästan rätt. Det är Alt )
mindbash
Aktiv medlem
p72 skrev:
Ok det löser inte mitt problem. Jag vill inte titta i bilderna i ojämna %-tal finns det något liknande kortkommando som gör bilden så stor det går fast med jämt %-tal?
Snabbaste sättet att nå den storlek du vill ha torde vara att skriva in önskat procenttal direkt i rutan som anger procentgraden (nere till vänster).
sarnor
Avslutat medlemskap
p72 skrev:
Ok det löser inte mitt problem. Jag vill inte titta i bilderna i ojämna %-tal finns det något liknande kortkommando som gör bilden så stor det går fast med jämt %-tal?
Ctrl "0" direkt följt av Ctrl "-", maximerar först storleken på fönstret och minskar därefter bilden till närmaste jämna steg (50%, 33%, 25% och så vidare).
/Daniel