Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Öppna CR2 i CS5?

Produkter
(logga in för att koppla)

TheQuo

Aktiv medlem
Jag har försökt öppna mina raw filer (Canons CR2) i photoshop men det går inte. Vad ska jag göra? behövs det någon plugin?

Notera att CR2 inte är en entydig beskrivning. Du kan mycket väl ha ett program som klarar CR2 från en 40D utan att göra det om filerna är producerade av en 7D.
Canon uppdaterar sitt råformat lite titt och tätt.

Jag har nu installerat camera raw 6.3 , och nu fungerar det bra. Det som jag små funderar över nu är varför det kommer upp en varningstriangel i högra hörnet när jag öppnar upp en bild i camera raw?

Senast ändrad:
Jag har nu installerat camera raw 6.3 , och nu fungerar det bra. Det som jag små funderar över nu är varför det kommer upp en varningstriangel i högra hörnet när jag öppnar upp en bild i camera raw?

Den gula i övre högra hörnet betyder att Camera Raw ännu inte ritat klart bilden. Dvs det du ser kan ändras inom någon sekund.

Får du en lite mer subtil grå variant i nedre hörnet betyder det att bilden är behandlad med en äldre version av Camera Raw. Genom att klicka på den uppdateras bilden till den nya motorn (vilket är bra och problemfritt. Men har du skärpt bilden extra mycket tidigare kan du behöva granska skärpningen nu eftersom den nya motorn är kraftigare)

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto