Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Öppna CR2 i CS5?
- Trådstartare TheQuo
- Start datum
vaktmästaren
Aktiv medlem
Jag har försökt öppna mina raw filer (Canons CR2) i photoshop men det går inte. Vad ska jag göra? behövs det någon plugin?
Har du rätt version av ACR?
Prova att klicka på Help > Updates
apersson850
Aktiv medlem
Notera att CR2 inte är en entydig beskrivning. Du kan mycket väl ha ett program som klarar CR2 från en 40D utan att göra det om filerna är producerade av en 7D.
Canon uppdaterar sitt råformat lite titt och tätt.
Canon uppdaterar sitt råformat lite titt och tätt.
vaktmästaren
Aktiv medlem
Jag har nu installerat camera raw 6.1 , och nu fungerar det bra.
Blev det inte ACR ver 6.3? Det borde det väl blivit om du uppdaterade via Help > Update.
TheQuo
Aktiv medlem
Blev det inte ACR ver 6.3? Det borde det väl blivit om du uppdaterade via Help > Update.
Uppdaterade till 6.3 via någon sida igår natt.
moderskeppet
Aktiv medlem
Jag har nu installerat camera raw 6.3 , och nu fungerar det bra. Det som jag små funderar över nu är varför det kommer upp en varningstriangel i högra hörnet när jag öppnar upp en bild i camera raw?
Den gula i övre högra hörnet betyder att Camera Raw ännu inte ritat klart bilden. Dvs det du ser kan ändras inom någon sekund.
Får du en lite mer subtil grå variant i nedre hörnet betyder det att bilden är behandlad med en äldre version av Camera Raw. Genom att klicka på den uppdateras bilden till den nya motorn (vilket är bra och problemfritt. Men har du skärpt bilden extra mycket tidigare kan du behöva granska skärpningen nu eftersom den nya motorn är kraftigare)