Annons

Öppna bild i photoshop cs5

Produkter
(logga in för att koppla)

gudmorsan

Aktiv medlem
När jag ska öppna en bild som jag har fixat ordning i photoshop cs5, så är själva ikonen Photoshop cs5. Och när jag då ska öppna så kommer hela programmet upp, plus bilden. Och man kan då inte lägga in bilder i bloggen eller på facebook. Varför är det så?

Har du något annat program att titta på bilder med? Associera i så fall .JPG med det programmet. Högerklicka på filen och välj öppna med. Bläddra till det programmets plats, klicka på programmet.exe och kryssa för "Öppna allid med detta programmet" typ.

Är du säker på att du sparat den i jpg? Jag tycker det låter som att den är sparad i psd. Pröva att spara om den i jpg.

Har du något annat program att titta på bilder med? Associera i så fall .JPG med det programmet. Högerklicka på filen och välj öppna med. Bläddra till det programmets plats, klicka på programmet.exe och kryssa för "Öppna allid med detta programmet" typ.

Jag har testat att öppna bilder med andra program som windows gallery, men det står att filformatet inte stöds. Hur associerar man?

Kan ni nämna nått bra program som kan öppna bilder?
Tydligen var bilderna i PSD formatet, har ändrat till JPG nu.
Har sparat i JBG. Men nu är ikonet helt vitt. Och när man ska öppna med ett program, så valde jag PICASA fotovisning och då kom det upp en svar bild med röd text där det står "OGILTIG"
Sen valdde jag windows fotovisning och då kom bilden upp, men den vill inte läggas in på min blogg.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto