Annons

Önskelista

Produkter
(logga in för att koppla)

quarc

Aktiv medlem
Jag tänkte så här inför jul kunde vi få skriva en önskelista på vilka 5 nya Pentaxprodukter vi helst vill se under nästa år. I prioritetsordning där 1 är viktigast och 5 minst viktigt. Här kommer min lista:

1. 2* telekonverter DA* givetvis
2. Mattskiva med snittbild och/eller mikroprismor för en exakt manuell fokusering utan att man behöver använda LV. Jag ogillar att behöva köpa pirat för något som var en självklarhet för bara 10 år sedan.
3. 18-25mm tilt/shift. Eftersom man kan göra shiften i datorn kan väl även en ren tilt kanske duga.
4. DA* blixt, tätad, och helst med inbyggd radiokontroll istället för bara IR. Mer avancerad funktion för fjärrstyrning av flera blixtar.
5. 500/5.6, eller 600/8 (med K5 räcker F8, och det gör objektiven i alla fall överkomliga om inte billiga)

Funderar på när man skall använda en vädertätad blixt?
Har fotat med blixt i regn och det blir inte roligt då varenda droppe syns...

En smart telekonverter ligger högt upp på min önskelista också!

Funderar på när man skall använda en vädertätad blixt?
Har fotat med blixt i regn och det blir inte roligt då varenda droppe syns...

En smart telekonverter ligger högt upp på min önskelista också!

Kanske inte ofta man har blixt i regn, men kanske i dimma, eller dammiga miljöer. mest är jag ute efter en mer avancerad blixtlösning, men samtidigt borde en blixt vara löjligt enkel att täta så jag ser det som ett naturligt steg i Pentax evolution.

Jag går lite på rykten. Alla mina önskemål finns som rykte på ett eller annat sätt.

1. Pentax EVIL-system, bekräftat att Pentax jobbar på, bara en tidsfråga...

2. DA* 10-16 f4 SDM rykte från i våras. DA 12-24 i all ära men jag vill ha denna med * och SDM.

3. DA* 20 f2 SDM och DA* 28 f2 SDM rykte från i våras. Skulle båda komplettera DA* 55 fint.

4. DA 1.4X TC SDM - Telekonverter som fanns med på roadmap från 2008. Tror att den är på gång.

5. WR-blixt - Det ryktas om nya blixtar till våren och det behövs, kommer inte ihåg var jag läste det...

Detta är säkert inte realistiskt men det är ju en önskelista.
  1. Limited 26 mm
  2. DA* 24 mm
  3. Ett nytt batterigrepp med 3G/4G och GPS
  4. Ett retro-designat kamerahus i Limited-kvalitet/stil
  5. Rörlig och avtagbar! AMOLED-display på K-5:ans arvtagare (typ Samsung EX1)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar