Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ögonmussla på 300D kanske också 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

Christer1

Aktiv medlem
Det enda jag saknade när jag sålde min Minolta A2 och köpte en 300D var den amerikaimporterade ögonmusslan som så fint stänger ute solen. Jag behöll den och funderade på om jag kunde använda den på 300:an.

Nu sitter den på plats på 300:an och är jättebra.
Jag lyfte bort "Eyecup" biten och stoppade den försiktigt bakifrån in i ögonmusslan så att den kom fram precis innan ögonmusslan blir som smalast. Sedan tog jag en nagelsax och klippte försiktigt bort gummi så att Eyecup-biten med musslan på gick att trä på kameran igen. Den fungerar lika bra som på A2:an.

Den som vill försöka kan titta på följande länk:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl...97&ssPageName=MERC_VI_RSCC_Pr4_PcY_BIN_Stores

Jag gav cirka 100 kr för musslan som köpts av många A1 och A2:are. Man bör skicka 13-14 dollar i sedlar i kuvert direkt till killen, inte trassla med Ebay och PayPal.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.