Pongu
Aktiv medlem
Vet inte om det blev exakt rätt forum, men here goes:
Jag har köpt ett Canon 70-300mm f/4-5,6 IS USM och eftersom det tillhör de objektiv som kan lida av oskärpa vid 300mm och vertikalläge tänkte jag skicka in det till InfoCare Workshop AB i Bromma för åtgärd. Det rör sig alltså om ett numera känt konstruktionsfel. På deras hemsida står att man inte ska skicka postpaket eftersom det då kan bli liggande, utan rekommenderar företagspaket. Som privatperson antar jag att detta innebär hempaket, vilket kostar 245kr.
Det känns dock lite surt att lägga flera hundra på frakt, pga ett fel som Canon ska fixa kostnadsfritt. Visst ska väl jag hållas skadelös? Har ni som gjort samma sak fått betala frakten, fått utläggen utbetalda i efterhand eller fått något slags fraktsedel hemskickad?
/Pontus
Jag har köpt ett Canon 70-300mm f/4-5,6 IS USM och eftersom det tillhör de objektiv som kan lida av oskärpa vid 300mm och vertikalläge tänkte jag skicka in det till InfoCare Workshop AB i Bromma för åtgärd. Det rör sig alltså om ett numera känt konstruktionsfel. På deras hemsida står att man inte ska skicka postpaket eftersom det då kan bli liggande, utan rekommenderar företagspaket. Som privatperson antar jag att detta innebär hempaket, vilket kostar 245kr.
Det känns dock lite surt att lägga flera hundra på frakt, pga ett fel som Canon ska fixa kostnadsfritt. Visst ska väl jag hållas skadelös? Har ni som gjort samma sak fått betala frakten, fått utläggen utbetalda i efterhand eller fått något slags fraktsedel hemskickad?
/Pontus