Annons

Återställa raderat sd-kort

Produkter
(logga in för att koppla)

penil

Medlem
Tömde mitt minneskort i min Leica (SL601) på bilder nyss hemkommen från Barcelona. Hade INTE laddat laddat över dom på macen först.
Tur att jag hade en analog kamera med mig också!
Har inte använt kortet sedan jag tömde det. Letar på nätet efter ngt lämpligt program för att försöka återställa kortet. Någon som har tips på lämpligt program?
 
En trist händelse som ofta sker.
Här är en av mina poster om ett bra verktyg.

 
Om man har tömt bilderna utan att ha formaterat, så ligger bilder kvar som osynligt. Det går att återskapa. Ska kolla vilka program för Mac.....
 
Testade Prosofteng. Det hittades 43 bilder i jpg och tiff. Kunde ladda upp dom i jpg samt 1st i tiff. Sedan tog min “gratis 1Gb” slut och vill jag ladda upp resten i tiff kostar det 79 usd. Det borde finnas några hundra bilder på kortet, men nu är jag på gång ivarje fall! Det finns ju fler program att testa, synd att jag är sjukt analog bara!
Tack alla för support!
 
Testade Prosofteng. Det hittades 43 bilder i jpg och tiff. Kunde ladda upp dom i jpg samt 1st i tiff. Sedan tog min “gratis 1Gb” slut och vill jag ladda upp resten i tiff kostar det 79 usd. Det borde finnas några hundra bilder på kortet, men nu är jag på gång ivarje fall! Det finns ju fler program att testa, synd att jag är sjukt analog bara!
Tack alla för support!
Finns ju mycket matnyttigt som är gratis i förra tråden.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.