Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Återfå raderade bilder från minneskort (var: "hjälp")

Produkter
(logga in för att koppla)

congas

Medlem
hjälp

hej,jag har ett allvarligt fråga? jag råkade radera mitt CF-kort,minna bilder borta(inte alla) !!! jag har två kameror (canon D30,300D), när jag laddade bilderna på datorn såg inte att några bilder hade samma nr så några kom inte med hur kan jag återställa det,finns det nåt program för detta eller?tack för hjälpen
MVH: Carlos Palestro
 
De flesta flash minnen använder väl FAT/FAT32 som filsystem, det finns massor av program som kan scanna filsystemet men de funkar bara om det inte skrivits över med nya data (dvs filen är bara raderad i "index", inte överskriven).

Exempel på sådana program är (förrutom ovan nämnda):

http://www.google.com/search?hl=sv&rls=com.microsoft:sv&q=file+recovery+flash+memory&lr=
http://www.google.com/search?hl=sv&rls=com.microsoft:sv&q=file+recovery&lr=

Har du raderat med en formatering av minnet är det nog kört, en formatering skriver över datan.
 
Tack för svaret!

tack till alla som har svarat,jag har räddat alla bilder jag blev av med,tack hemskt mycket.
 
Finns det verkligen inget sätt att få fram bilder som raderats om man sedan tagit bilder efter? Om det handlar om bevismaterial för ett brott t ex?
 
Jag använde mig av Photo Recovery Genius för ett par veckor sedan då ett minneskort strulade (dök inte upp som enhet på min laptop och i kameran stod det något om memory card error).

Fick fram alla bilder från fototillfället samt några som jag tagit gången innan trots att det skett en kameraformattering av kortet emellan gångerna.

Har de nya bilderna skrivit över tidigare bilder på kortet är det nog kört dessvärre.
 
Finns det verkligen inget sätt att få fram bilder som raderats om man sedan tagit bilder efter? Om det handlar om bevismaterial för ett brott t ex?
Självklart finns det verktyg för återskapande av överskriven data. IBAS är ett företag som sysslar med sån't. Däremot känner jag inte till någon konsumentprodukt som klarar det.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.