ANNONS
Annons

Ärvda Contax kameror 137 och 159 + utrustning

Produkter
(logga in för att koppla)

Sir_Fred

Medlem
Hejsan

har ärvt ett par kamera hus med utrustning
funderar på att sälja de till ngn som verkligen uppskattar sammlar eller använder dessa objekt då de tyvärr bara komemr samla damm här hos mig,men blir inte klok på priserna, har kollat blocket tradera ebay och googlat samt en del auktions firmor men hittar inget speciellt att gå på förutom trådar från ca år 2000 o de känns inte riktigt aktuella längre =)
chansar här som sista utväg

Obs har bara skrivit av vad det står på objekten kan inte mkt om de själv

1 är 1 st kamerahus Contax 137 MA quartz

2 är 1 st kamerahus contax 159 MM

3 är 1st yashica lens ML 50mm 1:1,7

4 är 1st tamron 80-210mm 1:3,8 1:4/210 CF tele Macro

5 är 1st Vivitar 2* Macro focusing teleconverter MC

6 är 1 st Carl Zeiss planar 1,4/50

7 är 1 st Contax 159Winder W-7

Mig veterligen är husen och utrustningen i bra skick och fungerar bra båda 2.. objekten har bara haft 1 ägare innan mig och är välanvända men pedantskötta av ett proffs =)

tack på förhand för hjälpen
Mvh Fredrik

Bilagor

• Contax 137 MA quartz (1).jpg
    Contax 137 MA quartz (1).jpg
    12.2 KB · Visningar: 371
  • Contax 159MM (2).jpg
    Contax 159MM (2).jpg
    11.5 KB · Visningar: 370
Obs ber om ursäkt för att en del har trott detta är en annons.. det är det inte utan jag söker ungefärliga värden riktinjer för att senare eventuellt lägga ut annonser på auktion

Mvh Fredrik

För priser kan du titta hos LP Foto (http://www.lpfoto.se/) de auktionerar regelbundet ut kamerautrustning motsvarade den du beskriver, slagpriset finns angivet för varje objekt i de tidigare auktionerna (från 2002 och framåt). Du kan också lämna in utrustningen till dem för försäljning nästkommande auktion. Ett annat alternativ är att titta på internationella E-bay (http://photography.shop.ebay.com/), säljs mycket äldre kamerautrustning där.

Jag har ingen bindning till LP Foto mer än att jag har handlat rätt mycket optik av dem genom åren, nu på den senaste auktionen (37) en ny Carl Zeiss Planar 50/1.4 för Contax/Yashika för 2 600 kr (såg att du hade en i din lista).

tack jättebra sida som jag missat helt..kan inte bli mer uppdaterat än så ju =) ska kolal igenom den för att se om jag hittar det jag söker
ja ebay har jag kollat en hel del men har inte hittat ngt speciellt där
tack för tipsen

Mvh Fredrik

en följd fråga till mina redan ställda frågor
vet ngn här inne om seriös "affär" som kan värdera mina objekts skick och funktion osv
bor i Linköping så vore ju enklast om det fanns häromkring

Tack
Mvh Fredrik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar