Annons

Är www.mpex.com/ pålitliga? Eller tips på amerikansk nätbutik utanför NY-state

Produkter
(logga in för att koppla)

Albin Wiklund

Aktiv medlem
Jag ska till USA på semester. Då tänkte jag på förhand beställa en Arca Swiss Z1 till den adress jag kommer bo på eftersom det är hos släkten. Det vore fint att göra det från en butik som inte finns i New York-state då det skulle innebära att jag slipper betala "tax".

Jag har själv hittat till www.mpex.com som har pris i nivå med Adorama och B&H; vilka är billigast enligt de shoppingagenter jag hittat. Finns det någon som vet ifall förstnämnda är pålitliga?
 
Lite blandade, men framförallt få omdömen.

http://www.resellerratings.com/store/Midwest_Photo_Exchange

Jag är skeptisk till företag med få omdömen, då de lika gärna kan vara fejkade.

Men ska du besöka, så är det ju bar att köra, annars hade jag nog valt att handla hos de stora, för några dollar mer.

Eftersom du inte nämner något, trots din hjälpsamhet, antar jag att det inte finns någon stor välrenommerad firma för dylika produkter som inte har butik i New York-state.
 
Ah, okej, du tänker bo i NY och vill ha tag i en butik utanför. Finns ju den där stora kedjan...som jag inte kommer på namnet på just nu... Finns finns det säkerligen.
 
Jag har själv hittat till www.mpex.com som har pris i nivå med Adorama och B&H; vilka är billigast enligt de shoppingagenter jag hittat. Finns det någon som vet ifall förstnämnda är pålitliga?

Det är väl de som säljer grejor till Strobist-folket? Jag vet inte om de aktivt sponsrar Strobist också, och i vilket fall som helst så är ju inte det någon garanti, men om de vore total-skurkar så tycker jag att man borde ha hört talas om det på Strobist. Å det har i alla fall inte jag gjort.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.