Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är Sony Blixten HVL-F43M fullt kompatibel med Sony A6000

Produkter
(logga in för att koppla)

ramses2

Aktiv medlem
Hej!
Undrar i fall någon vet om blixten HVL-F43M är fullt kompatibel med Sony a 6000
om fjärrstyrning från kamerans egen inbyggda blixt funkar med den blixten

Så här står det vid lanseringen:
The new flash is also compatible with wireless control for quick creation of sophisticated multi-flash effects. Lighting ratios for up to three on- and off-camera flash units can be controlled and used to create exceptionally balanced, pro-style results. Other smart functions include Auto White Balance adjustment with color temperature information, allowing for consistently natural-looking white balance under any lighting conditions.

Så, svaret är - ja.

Sannolikt torde även HVL-F43AM med adapter till A6000 fungera. Man mister då den lilla LED lampan men sparar en rejäl slant begagnat.

Ok då vet jag.
Du skriver adapter men A6000 har nya blixt foten har för mig att även HVL-f43M har det om jag förstått rätt
vilken adapter menar du

Den fungerar fullt ut med A6000, men du kan inte fjärrstyrda med inbyggda blixten. Jag har en HVL-F20AM för det ändamålet.

Ja
Nu fattar jag
Alla blixtar med betäckningen M på slutet passar alla nya Sony kameror
AM dom gamla

Pär

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar