kenny_lex
Avslutat medlemskap
Jag köpte min kamera ganska nyligen och konstaterade att sensorn innehöll en död pixel som lös ganska kraftigt samt flera skadade som började lysa eller ge störningar vid lite sämre fotoförhållanden. Till detta tyckte jag att fokus inte var så bra och kanske skulle kontrolleras plus det där konstiga felet (om det nu är ett sådant) att moire blir mycket mer påtagligt och omöjligt att få bort medan JPG-inställningen inte skapade liknande moire.
Så jag gick tillbaka till affären som heter Fotokungen på Kocksgatan 1 i Stockholm och frågade om man kunde byta, men det kunde dom inte och de föreslog istället att man istället skulle skicka in kameran på service som skulle ta cirka en och en halv vecka.
Men nu när dessa veckor hade gått ringde jag tillbaka och undrade om man skulle kunna få reda på vad som har hänt med kameran, men då får jag reda på att man inte kan få reda på det och att jag borde förvänta mig en servicetid på minst tre veckor (en månad).
Det som skrämmer mig är att de nu sade "minst" tre veckor vilket betyder att jag kan missa hela hösten, så nu undrar jag om det stämmer det som jag läste på en annan fotosida att Pentax service är ett skämt eller är det bara så att jag haft otur?
Så jag gick tillbaka till affären som heter Fotokungen på Kocksgatan 1 i Stockholm och frågade om man kunde byta, men det kunde dom inte och de föreslog istället att man istället skulle skicka in kameran på service som skulle ta cirka en och en halv vecka.
Men nu när dessa veckor hade gått ringde jag tillbaka och undrade om man skulle kunna få reda på vad som har hänt med kameran, men då får jag reda på att man inte kan få reda på det och att jag borde förvänta mig en servicetid på minst tre veckor (en månad).
Det som skrämmer mig är att de nu sade "minst" tre veckor vilket betyder att jag kan missa hela hösten, så nu undrar jag om det stämmer det som jag läste på en annan fotosida att Pentax service är ett skämt eller är det bara så att jag haft otur?