Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är Olympus µ[mju:] Mini Digital S nått för min mor?

Produkter
(logga in för att koppla)

sukram

Aktiv medlem
Olympus µ[mju:] Mini Digital S

http://www.cyberphoto.se/index.php?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=minis_bla

Är den kameran nått för min mor tror ni? Hon vill ha en bra kamera att ta kort på barnbarnen, när hon reser, åker skidor, är i stugan på landet osv, alltså den ska vara liten (vilket den ju är) och lätt (hon har nån mju sen förrut på jobbet.. så hon kan väl med den rätt ok) och funka fint.

Jag tänkte hon skulle köpa den + ett 512megs kort och ett kit med batterier, då är hon väl fit for fight.

Tankar? eller är det nån som konkurrerar bort denna i prisskicktet kring 3000?

hjälp mig (min mor=))

jag har inte använt den men haft den i handen. den kändes mycket lätt vilket båda kan vara för- eller nackdel. sen har jag nog läst något om den också och den är säkert inget felköp.
om du kan hitta en test i någon tidskrift eller på nätet som jämför den med andra i samma klass, är det kanske värt att läsa.
å andra sidan sk man ju inte gå efter små tekniska detaljer - den är ju snygg! :)

En tjejkompis var inne på (respektabla) Mattssons Foto i Lund och de rekommenderade henne att inte köpa den. Minns inte exakt vad hon sa, men det var mest påkostat på utsidan och inte på insidan.

Sen så kan den ju vara bra iaf.

De viktigaste med en kompaktkamera när de kommer till kritan är väl:

* Hur väl ligger den i handen. Får användaren ett bra handgrepp, inger kameran förtroende. Känns den smidig tillsammans med väska så att den följer med ut och inte blir liggandes hemma för att den känns klumpig.

* Hur uppfattas menyerna, känns dem logiska och enkla att ta sig igenom. Är de enkelt att visa bilder för nyfikna, finns tv-out, får man en bra översikt på bilderna redan i kameran eller måste man gå via datorn.

Olympus mini kan nog vara ett bra val, men de flesta kameror i prisklassen är väl rätt likvärdiga och jag tror att hur de jag skriver fäller avgörandet snarare än hur många megapixlar kameran har.

mill skrev:
En tjejkompis var inne på (respektabla) Mattssons Foto i Lund och de rekommenderade henne att inte köpa den. Minns inte exakt vad hon sa, men det var mest påkostat på utsidan och inte på insidan.

Sen så kan den ju vara bra iaf.

Jag ska genast maila ögge som jobbar där och höra efter! tack för infon.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar