Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är min nya scanner ett måndagsex???

Produkter
(logga in för att koppla)

dalgren

Avslutat medlemskap
Har köpt en scanner som heter Canon CanoScan D660 U. Mitt problem är att när jag ska scanna in diapositiv så slocknar den nedre scanlampan.:confused: . Detta händer när jag klickar på prewiew, när scannern ska kalibrera innan scanningen.
Vanliga färgbilder, dokument etc är inga problem, men dia-HOPPLÖST:confused: . Har ringt till Canons support, de säger att det är något fel på scannern och att den måste lämnas in:( . Kan det vara något annat fel....vad tror ni?? Tilläggas bör att jag med stor vånda lämnar in elektroniksaker på garantireparationer av måndagsexemplar, detta verkar drabba vissa personer mer än andra, exempelvis MIG! Erfarenheten visar att man får vänta en-två månader innan man får tillbaka sin apparat, därför vänder jag mig först till er - HELP!!!!

Scanner

När du lämnar in din scanner säger du att du måste ha en under lagningsperioden. Tex att du använder den i ditt arbete el. liknande. Det brukar funka för mej, du får antagligen en ny på direkten eller en du k an ha under tiden!

Lycka till...;)

på scanner locket finns det en vit insats med en pil på den måste man dra ut ca 15 cm så att man får fram lampan som sitter i locket och belyser diorna/negativen

Garanti reparationer skall enligt konsument köplagen ske inom rimlig tid annars ska du få en liknande vara att använda under tiden. Rimlig tid brukar vara två veckor. Prata med konsument köp mannen (kommer inte ihåg vad det heter). Personen i kommun växeln brukar veta. Nåväl konsument mannen brukar kunna hjälpa till med några samtal och det brukar skrämma upp dem.

Hej Dalgren. Är du säker på att den nedre lampan ska vara tänd under dia-scanning. Min lampa slocknar oxå när jag trycker på preview. Jag får kanske lämna in min oxå för jag tycker inte heller om resultatet.
MVH Uffe

DRETGREJER!

Bjelkengren skrev:
Hej Dalgren. Är du säker på att den nedre lampan ska vara tänd under dia-scanning. Min lampa slocknar oxå när jag trycker på preview. Jag får kanske lämna in min oxå för jag tycker inte heller om resultatet.
MVH Uffe

Enligt supporten på Canon ska även den nedre scanlampan vara tänd även när man scannar dia. Jag får även ett felmeddelande på skärmen när lampan slocknar när kalibreringen är klar, där det står att man ska ta bort skyddet under locket osv. Det som står på felmeddelandet har jag gjort!
JÄVLA SMÄCK!!!:mad: :mad: :mad: Nä, på måndag är det jag som åker tillbaks med skiten. Det finns nog tyvärr inget annat alternativ.......Tack alla ni som tipsat......mvh Hans.

PÅ måndag stickr jag också in och lämnar in scannern. Det e nog bäst att göra det innan garantin går ut. Vem vet man kanske får en ny.
Synd. Allt annat jag har e Canon och har funkat perfekt

dalgren skrev:
Tilläggas bör att jag med stor vånda lämnar in elektroniksaker på garantireparationer av måndagsexemplar, detta verkar drabba vissa personer mer än andra, exempelvis MIG!
Då är vi två! Det mesta jag köper i elektronisk väg är antingen trasigt eller går sönder inom den närmsta tiden. Trodde länge att jag var otursförföljd, men nu är det flera av mina kompisar som råkat lika illa ut (smittar det?). Det verkar som om det är tvivelaktig kvalitet på många av dagens produkter. Tydligen är kvantitet viktigare. Synd att det ska behöva vara så. Du har mina sympatier iaf. ;)
Mvh/Pär Larsson

Tack det värmer!

Tack Ulf för din omtanke!:) Snart är det måndag och då ska jag lämna tillbaka den, hoppas jag får en ny. Att ladda ner nya drivrutiner hjälpte föga.....hade väl inte så stora förhoppningar heller om sanningen ska fram.......tack för era ideer och funderingar........nu ska jag knyta mej:eek: .....vi hörs, fotovänner!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar