Annons

Är MaxFlash CF 16GB 233x kompatibel med Nikon D700

Produkter
(logga in för att koppla)

Kåsebergasven

Aktiv medlem
Hej Behöver ha ett antal minneskort inför en kommande semester och satsade på ett "billigt" CF kort från Teknikproffset (jättesnabb service): Kortet heter : MaxFlash 16 GB 233x. Då jag testade det i kameran så fick jag felmeddelande om att kort inte fungerade. Ja , jag har formaterat det. Min fråga Hur är det med MaxFlash korten. Är de kompatibla med D700 eller är det kanske fel på kortet??
 
Hej Behöver ha ett antal minneskort inför en kommande semester och satsade på ett "billigt" CF kort från Teknikproffset (jättesnabb service): Kortet heter : MaxFlash 16 GB 233x. Då jag testade det i kameran så fick jag felmeddelande om att kort inte fungerade. Ja , jag har formaterat det. Min fråga Hur är det med MaxFlash korten. Är de kompatibla med D700 eller är det kanske fel på kortet??

Jag testade igen och formaterade om kortet.Då funkade det men när jag tar ut kortet och sätter i det igen så slutar det funka och jag måste formatera om igen. Skumt. Är det kortet det är fel på då??
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.