Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är kameran trasig?

Produkter
(logga in för att koppla)

tjejjens

Aktiv medlem
Har en canon powershot g12 som visar såhär när jag tar kort, svart rand över. Är den trasig? Hur kan jag åtgärda problemet?
 

Bilagor

  • YKHZ4.png
    YKHZ4.png
    392.4 KB · Visningar: 48
Men det blir ingen svart rand på bilderna?

Hur som helst skulle jag kontakta något företag som har service på Canon för råd & prisuppskattning.
 
Har du den svarta randen där alltid? Även när du tittar på sparade bilder eller är inne i menyerna?
 
Jag utgår i från att bilderna ser bra ut i datorn? Isf är det något defekt med kameran ja. Det här är en ganska gammal kamera idag med relativt lågt värde på begagnatmarknaden. Så priset för att få den lagad av en verkstad är nog orimligt jämfört ställt mot priset att köpa ett helt exemplar och byta ut den.

Men om du är lite händig eller har en vän som är det så hade jag testat att ta isär kameran så att du kan dra ut och sätta i kabeln till skärmen. Det kan vara en så enkel sak.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.