AH1
Aktiv medlem
Har i många år och månader funderat på en skärm, en bra sådan, som jag kan använda för att behandla bilder på ett proffsigt sätt i framtiden, och även njuta av en maxmimal upplevelse då jag tittar på filmer när tillfälle ges. På ett annat forum som jag är medlem på har dem just nu en fin, fin kampanj på en skärm, som jag tycker ser intressant och bra ut. Märket är Eizo (som jag har hört skall vara gudomliga på att just tillverka skärmar) och modellen heter 24.1" FlexScan HD2441W, http://www.eizo.se/eizo/smpage.fwx?smlanguage=SWE&page=189&PRODUCT=2233.
Priset: 8100 kr med frakt (annars drygt 10000 med frakt)
Paneltyp: S-PVA
Respondstid: 6 MS
Dynamisk kontrast: 3000 : 1
Max upplösning: 1900X1200
Vikt: 10,3 KG
Garanti: Fem år
Så... vad tycker ni om denna skärm? Är ju från 2007, men vad jag kan se så skall den vara mycket bra, även idag? Är det några andra här på forumet som kanske har denna skärm och kan berätta hur ni upplever den?? Kan ju även tilläga att jag tänker koppla ihop denna med Macbook Pro, men det skall ju icke vara några större problem vad jag har hört och läst på diverse forum.
edit; dessutom undrar jag om ni kan ge bra tips på bra/stabila programvara/varor som kalibrerar skärmen så färgerna återges på ett korrekt sätt?
Priset: 8100 kr med frakt (annars drygt 10000 med frakt)
Paneltyp: S-PVA
Respondstid: 6 MS
Dynamisk kontrast: 3000 : 1
Max upplösning: 1900X1200
Vikt: 10,3 KG
Garanti: Fem år
Så... vad tycker ni om denna skärm? Är ju från 2007, men vad jag kan se så skall den vara mycket bra, även idag? Är det några andra här på forumet som kanske har denna skärm och kan berätta hur ni upplever den?? Kan ju även tilläga att jag tänker koppla ihop denna med Macbook Pro, men det skall ju icke vara några större problem vad jag har hört och läst på diverse forum.
edit; dessutom undrar jag om ni kan ge bra tips på bra/stabila programvara/varor som kalibrerar skärmen så färgerna återges på ett korrekt sätt?
Senast ändrad: