Annons

Är dom likvärdiga o hur länge "lever dom"

Produkter
(logga in för att koppla)

eldaren3

Avslutat medlemskap
Har kikat på budgetsystemarna en hel del, och har några fundering.
Om man köper en bättre optik än kittet, är dom likvärdiga då också eller är någon bättre ,eller är det så att det bara är med kit-optiken som dom är likvärdiga.(Kanske inte jättedyr optik då allts utan kanske någon fast)
Kan man säga att någon utav dom har bättre förutsättningar att kunna "leva" längre alltså att man inte växer ur denn så fort. UTAN ATT DET FINNS UTVECKLINGSMÖJLIGHETER
Ergonomin är mindre viktig utan jag ser mest på bildkvalliten som avgörande.
Ex K-100, D-40 D-400...

Med risk för att bli emotsagd anser jag att Canon ger dej mycket "bang for the buck".
På plus-sidan hittar du bra bildkvalle, även vid höga ISO. Mera plus är ett stort utbud av begobjektiv. Alltså mycket att växa i för en rimlig peng.
På minussidan ger de tester jag läst något bättre betyg för Nikons teknik, o hållbarhet.

De andra märkena känner jag ej till så mkt om.

Gabbe

Det har ju blivit ett sån snabb utveckling så att leverantörerna nästan spyr ut kamrer så det finns lite att tänka på...

Jag ær en ny pentax k10d ægare och var från børjan inne på att køpa en långzoom. Så gick jag till biblioteket och luslæste tester och fotobøcker.

Då ville jag vælja en pentax k100d.

Efter att ha funderat vidare bestæmde jag mig før att betala de extra tusen før en k10d. Det kænns som det var vært att vænta, jag ær nøjd.
Jag gjorde valet før att jag var helt inne på att ha bildstabilisering i huset.
Sedan ær den vædertætad.
Dammbortagning ingår också såvæl som att man kan anvænda gamla objektiv. Kan man sæga att det ær miljøvænligt också. Samsung objektiv fungerar också, iaf en del.
Och jag kænner att jag har fått en kamera som jag kan ha længe.

Fastnar du før nått som ær før dyrt, fråga dig om du kan vænta de extra månaderna. Chansen ær ju att priset sjunker också.

Bra att man får mycket objektiv till Nikon och Canon. Bra med bildstabilisering i huset så man kan anvænda gamla pentaxobjektiv. Vill man ha bildstabilisering till nikon o canon behøvs det i objektivet och ær dyrt. Sony kan bli bra længre fram och kommer funka med konica-minolta objektiv misstænker jag eftersom de har gått ihop.

Lægga sig på prisklassnivå ær enligt mig att gå fel væg. Avgør om kamerans helhet ær vært priset istællet, motiverar funktioner och anvændbarhet det høgre priset?

Lycka till.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar