Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är digitala kameror billiga i Kina?

Produkter
(logga in för att koppla)

akselsu

Medlem
Har planer på att åka till Kina med en ny digital systemkamera i bagaget. Har inte köpt denna ännu. Är det bättre att vänta tills jag kommer till Beijing el. likn. och köpa den där?! - prisläget Kina jämfört m. Sverige alltså!

Förlåt Aksel om jag hakar på men har samma fråga angående Singapore.

Dessutom, vilket kan vara av generellt intresse:

Vid köp av en kamera utomlands som i Sverige har svenska menyer, kan man plocka fram de svenska menyerna även på den "utländska"? Om inte, kan man ladda ner svenska menyer från nätet . . . ?

/Göran

Här är en gammal tråd där jag har info om Singapore

Här är en annan som främst handlar om köp av 20D i Shanghai

Generellt svar verkar vara att Kina inte är så billigt eftersom de slänger på ungefär samma skattesats som i Sverige, men att det går att fynda äldre prylar billigt. När jag själv var i fastlands-Kina (Peking och Xi'an) för två år sedan hittade jag inga billiga importerade prylar.

Singapore är klockrent billigt och säkert att handla i, men Kuala Lumpur och framför allt Hong Kong verkar vara ännu något billigare.

Försökt reda ut detta nu eftersom jag själv snart drar iväg till Kuala Lumpur och Singapore.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar