Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Är detta bra för 20D?
- Trådstartare Johank82
- Start datum
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
Skumt????
Bara ett hus utan tillbehör; kolla varför!! Cosina'n har nog ett värde ca. 800,-
/Erik J
Bara ett hus utan tillbehör; kolla varför!! Cosina'n har nog ett värde ca. 800,-
/Erik J
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
Hehe..
Hoppas han är en "god" kompis då......
Till ex. en 20D i god skick med kitobjektiv, skall inte kosta mer enn 5K med alla tillbehör. Kablar, batt.,software, manual, orginalkvitto och ett 1Gb minneskort.
mvh Erik J
Hoppas han är en "god" kompis då......
Till ex. en 20D i god skick med kitobjektiv, skall inte kosta mer enn 5K med alla tillbehör. Kablar, batt.,software, manual, orginalkvitto och ett 1Gb minneskort.
mvh Erik J
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
Kom ihåg...
...att en orginalladdare och batteri kostar + 1K. Oorginal ca. 600,-
Lycka till!
/Erik J
...att en orginalladdare och batteri kostar + 1K. Oorginal ca. 600,-
Lycka till!
/Erik J
Stisse
Aktiv medlem
Utan batteri och laddare?
bara ett batteri om du ska ha orginal går på 800:-, laddare 500:- så ska du ha ett minneskort 500:-
Finns bättre begagnat att hitta med dessa som ingår...
Sedan tycker jag personligen att det aldrig är bra att köpa/sälja av en kompis om något skulle gå sönder etc, är man inte så bra kompisar sedan.
bara ett batteri om du ska ha orginal går på 800:-, laddare 500:- så ska du ha ett minneskort 500:-
Finns bättre begagnat att hitta med dessa som ingår...
Sedan tycker jag personligen att det aldrig är bra att köpa/sälja av en kompis om något skulle gå sönder etc, är man inte så bra kompisar sedan.
The Mike
Aktiv medlem
Tillbehör hittar du på tradera...
Knappast....
Batterier köper du på tradera för ca 100-120 kronor styck, jag köpte ett till min G5a för 3 år sedan och det funkar klockrent ännu, när jag köpte min 20D köpte jag ett till likadant och de är de enda jag numera använder då de är på 1800MAh istället för Canons orginal som ligger runt 1100 och GP som ligger runt 1300..... Laddare kan du få köpa av mig om du vill för jag köpte snabbladdaren för dubbla batterier som även går att använda där det bara finns 12V, minneskort finns oxå på tradera för en spottstyver, ca 199 för Sandisk 1Gb UltraII.
Hmmmm! Det gick inte att direktlänka men sök bara "BP 511" och "sandisk CF" på tradera så hittar du dem..
Knappast....
Batterier köper du på tradera för ca 100-120 kronor styck, jag köpte ett till min G5a för 3 år sedan och det funkar klockrent ännu, när jag köpte min 20D köpte jag ett till likadant och de är de enda jag numera använder då de är på 1800MAh istället för Canons orginal som ligger runt 1100 och GP som ligger runt 1300..... Laddare kan du få köpa av mig om du vill för jag köpte snabbladdaren för dubbla batterier som även går att använda där det bara finns 12V, minneskort finns oxå på tradera för en spottstyver, ca 199 för Sandisk 1Gb UltraII.
Hmmmm! Det gick inte att direktlänka men sök bara "BP 511" och "sandisk CF" på tradera så hittar du dem..
Senast ändrad:
sarnor
Avslutat medlemskap
Batteriladdare finns hos Kaffebrus för 199 kr:
http://www.kaffebrus.com/batteriladdare-for-canon-19.html
De har också batterier för 149 kr:
http://www.kaffebrus.com/bp-511-11.html
Handlade själv dessa för en tid sedan, mycket snabb leverans.
/Daniel
http://www.kaffebrus.com/batteriladdare-for-canon-19.html
De har också batterier för 149 kr:
http://www.kaffebrus.com/bp-511-11.html
Handlade själv dessa för en tid sedan, mycket snabb leverans.
/Daniel
JanOlofHärnström
Aktiv medlem
Om det är en kompis så kan han annonsera ut grejorna och se vad han kan få för pris. Sen tar ni ställning till om du eller nån annan ska ha kameran.
Om den är ful med många repor eller skador utvändigt så finns det risk att även insidan tagit skada.
Annars så kollar man sensorn så här:
Kolla i manualen hur man gör ren sensorn.
Öppna kameran för sensorrengöring och inspektera sensorn med lampa och förstoringsglas.
Ta bilder med kameran riktad upp mot himlen på bländare 16. Det är viktigt att man använder bländare 16 för då syns direkt ev. smuts eller skada på sensorn.
Är det mycket fläckar och prickar på bilderna så behöver kameran en ordentlig genomgång och rengöring.
Det kostar en slant att få det gjort.
Så, priset är väldigt beroende av skicket.
En pedantskött kamera som gjort många exponeringar kan vara mycket prisvärd.
En sliten buske ska man undvika.
Mvh J O
Om den är ful med många repor eller skador utvändigt så finns det risk att även insidan tagit skada.
Annars så kollar man sensorn så här:
Kolla i manualen hur man gör ren sensorn.
Öppna kameran för sensorrengöring och inspektera sensorn med lampa och förstoringsglas.
Ta bilder med kameran riktad upp mot himlen på bländare 16. Det är viktigt att man använder bländare 16 för då syns direkt ev. smuts eller skada på sensorn.
Är det mycket fläckar och prickar på bilderna så behöver kameran en ordentlig genomgång och rengöring.
Det kostar en slant att få det gjort.
Så, priset är väldigt beroende av skicket.
En pedantskött kamera som gjort många exponeringar kan vara mycket prisvärd.
En sliten buske ska man undvika.
Mvh J O