Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är det värt att köpa denna Macbook?

Produkter
(logga in för att koppla)

Vikster

Aktiv medlem
Kompisen har köpt en Macbook Pro och jag har således blivit erbjuden att köpa hans gamla Macbook.

Det är en Macbook 13" Svart av den första "upplagan". Skillnaden mot den "upgrade" som kom, är vad jag hittils konstaterat, följande;
*Core due 2,0 istället för Core duo
*80GB istället för 120GB HDD.

Han slänger med en Airport Extreme och en schysst väska också + att det finns några månader garanti kvar. Bör tilläggas att den är utrustad med 2 gb ram också.

Jag får hosta upp 9 500 för detta - tror att nypris på detta hamnar på runt 17 000.

Är det enligt er en bra deal? Eller ska man köpa en ny bara för dom updates jag nämnde ovan? Är en sånhär Macbook lättsåld om jag får för mig att sälja den om nåt halvår?
 
Riktigt bra deal, framförallt eftersom du känner killen och har en annan säkerhet om att den inte har några dolda defekter, (om det är någon du litar på vill säga) Hårdisken kan du byta om du tycker den är för långsam eller liten, inte dyrt eller svårt. Skillnaden mellan processorerna är nästan försumbar.KÖP!!
 
Är det inte den MacBook som nu kostar 12500kr ny på PC City?
Nu är förvisso extra minne inte billigt för Mac, men jag tycker att priset ska vara lägre.
/Erik
 
Det är inget fynd men ett bra pris. Visst är de nya burkarna snabbare men hårddisken är lätt att byta i de modellerna. Sedan är den ju vansinnigt snygg i svart :)

M
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.