Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är det värt att köpa 28st begagnade filter för 1350kr?

Produkter
(logga in för att koppla)

koffeR

Medlem
som rubriken lyder

här är de 28 filterna
Sepia Filter,
Fluroscent Filter,
Red Filter,
Green Filter,
Yellow Filter,
Orange Filter,
Blue Filter,
Diffuser Filter,
Duto Diffuser Filter,
Soften Diffuser Filter,
Special Soften Diffuser Filter 3,
Linear Polarizer Filter,
Rainbow Filter,
Neutral Density Filter,
Veri Cross Filter,
CLOSE UP +1, +2, +4 & Macro,
Center Image Sand Filter,
Center Image Soft Filter,
Two Field,
5 Image Filter,
3 Image Filter,
8 Flair Star Filter,
4 Flair Star filter,
Double Exposer filter,
& Safety Filter.
 
Hej

En svår fråga, det beror mycket på om du har användning för filterna, och om du kan undvara 1350kr. För mig personligen så hade det inte varit värt att köpa dom, jag använder sällan annat än UV-filter, och då enbart som rent mekaniskt skydd för linsen.

Jag blev en gång erbjuden att köpa en hästsadel för 400kr, enligt personen som sålde den så var det extremt prisvärt(tydligen dyrt med sadlar). Jag förklarade att för någon som har en häst kanske det är prisvärt. För mig hade det dock varit 400kr rakt i sjön.

50kr per filter verkar hur som helst vara billigt, sen är det ju en fråga om hurvida du tänkte använda alla filterna, eller kanske enbart en del av dom.

//Alexander
 
Kör du digitalt så kan du lägga på dessa effekter i något bildbearbetnings program. Skulle rekommendera att du har POL &UV filter.

Några av filtren är bara användbara om du plåtar med hederlig gammal svartvit film.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.